Bus & lek i snön

Efter att ha varit ute med Zeke runt 7.00 så gick jag faktiskt och la mig igen.
Jag hade ett helskotta o sova två nätter i rad nu och idag känns de i kroppen rätt så rejält.
Huvudvärk och trött som tusan, men vill inte sova mer under dagen vill försöka sova bättre på nätterna.

Planen idag är att gör så lite som möjligt jag var på g o må riktigt jäkla bra, återfå energin, men nu är det som att jag fått börja om på ruta ett igen.
Jag längtar tillbaka till jobbet och jag ser de som ett bra tecken att längtan efter att gå tillbaka.
Då kommer jag i alla fall inte tycka de är jobbigt.

Idag så skjutsade jag iväg Oscar till bussen för han skulle åka o jobba.
Är glad att han pendlar med buss för det har kommit rejält med snö o vägarna är inte roliga.
Visst buss är väl inte säkert, men hade känt enorm oro om han satt o pendla ensam!
Dessutom är han extremt trött när han ska hem.

Jag & Zeke passade på o åka till grönområdet vid Pappa så Zeke fick leka av sig.
Tyvärr blev det snabbt snöklumpar i päls & tassar så han ville inte gå skit tråkigt när snön packar ihop sig så och jobbigt för Zeke med.

Men han fick leka av sig lite och vi tränade lite på inkallning han är så otroligt duktig o blir så himla fokuserad det är väl rasen känd för att vara extremt lättlärd.

#1 - - Marianne:

Nu jäklar håller du dej lugn!!! INTE gå tillbaka till jobbet för tidigt, låt det ta tid.
Så himla jobbigt när snön lägger sej som små bollar mellan trampdynorna :(
det gör nog jätteont.
Kram

Svar: Haha! Nej då jag är fortfarande sjukskriven så måste vara hemma tiden ut de sa läkaren också. 🙈😁
Ja idag har de legat runt nollan onåd packar sig snön fick ta o peta bort snön innan han ens kunde gå igen. 😓
Håller oss till mer plogade vägar så blir de bättre o lättare o gå.

Var så onödigt att de kom massor snö igen. 🤨
Kram
Erika Pettersson

#2 - - marianne cargus:

Stackarn :(
Mina långhårshundar vägrade gå så jag fick peta bort hela tiden under våra promenader

Svar: Ja usch :/ Och nu sla de liggs runt några minus/nollan och komma massor snö.
Jag vill att han ska kunna gå normalt ute men vi får göra de bästa av situationen.

Snart borde våren vara på g tycker jag 😁
Erika Pettersson