Utslag?

Jag har en ganska lång tid haft utslag i nacken och ner på halsen och nej jag har inte kollat upp de.
Hade en tid bokad, men minns inte nu vad som gjorde att jag inte kunde åka på den och sist jag var på läkarundersökning glömde jag bort de eftersom det inte är så intesivt hela tiden.
 
Ett tag trodde vi att de var hårfärgen, sedan shampoo, sen ja nu misstänker vi stressutslag. 
jag måste ta tag i o söka för de haft detta av o till i kan dd vara 1 år?
men tider passar sällan med mina arbetstider så då orkar jag inte hålla på o krångla.
 
Men någon som har en idé vad det är och vad man kan göra åt de? Får smörja med fet salva för de blir torrt väldigt ofta o svider samt kliar men inte dagligen utan mest när de blir torrt.
 
Annars gissar jag på värmeutslag men hur kan jag har detta hela vintern då? 😳
 
 
sprider sig ner på halsen ibalnd o sen avtar de o försvinner igen. 
#1 - - Anonym:

Sådär får jag av värmen av vissa tvättmedel men oxå av stress! Har du provat att smörja med kortisonsalva?

Svar: Japp har provat kortisonsavla utan resultat 😪😓
Erika Pettersson

#2 - - Åsa:

det kan säkert vara stress mm

Svar: Troligtvis :(
Erika Pettersson

#3 - - Niklas:

Det där ser ut att vara Pityriasis versicolor

Köp lite hudsvamps medel på apoteket. 25mg/selen

#4 - - Elin:

Hej! Jag har också haft liknande utslag som återkommer i perioder. Fick du svar på vad det var?

Svar: Tyvärr inte av läkare har testat lite olika grejer själv och jag tror det är kopplat till stress faktiskt, men de som funkat bäst är vanlig svampmedel du har till underlivet.
Var en som tipsa om de o jag köpte o testa de försvann till större del 👍 men tyvärr återkommer de i perioder.
Kan vara värmeutslag också, men jag kan ju få de rejält på vintern så jag tror mer på stress/svamp i huden.
Erika Pettersson