Lång arbetshelg!

Ska jobba långhelg är ju skapligt van att jobba mycket.
Eller jag var efter min sjukskrivning fick jag ett mer anpassat schema vilket gjort att jag inte jobbat så intensivt trots mina 100% 
 
Nu har jag börjat på min arbetsplats och jag har ännu inte hunnit jobba mer än ett dygnpass och de passet gick otroligt fort eftersomvi var dubbelt och borta stort sett hela dagen.
 
I helgen blir min första riktiga helg lite skrämmande känns de hur ska man överlever så extremt många timmar på jobbet?
 
Idag går jag på 12.30 och går av 11.30 imorgon 
Sedan går jag på söndag kl 9.00 och av måndag 10.30
Med andra ord blir söndag till måndag  många timmar, men de går klart man stundtals säkert kommer ha långtråkigt och klia sig i huvudet vad man ska hitta på.
 
Men jag tror man lär sig med tiden det känns lite jobbigt o skrämmande så här i början sen när man vant sig o jobba så här kommer de gå fort 😊
 
kanske börjar man åka iväg lite osv också vi får ju se hur nya schemat sen ser ut! 
Men helgerna ska väl se likadana ut en helg fredag till lördag, söndag till måndag och sen en helg lördag till söndag sen har man två helger i rad ledigt.
 
För undantag mitt schema i sommar jag jobbar nästan varje helg men inte så här direkt men nästan.
enda positiva är väl att Zeke slipper åka iväg så mycket eftersom mycket av timmarna blir placerade på helgen och då är Oscar hemma. 😊
 
Jag klagar inte, men allt nytt är ju lite spänt.
Var länge sedan jag jobbade så långt pass, men kommer säga på måndag att herregud vad fort denna helg gick. 😎
 
Sen nästa vecka har jag ett pass onsdag till torsdag 12.30-9.30 sen ledig i fem dagar i rad.
Hoppas på bra väder så man kanske kan åka o bada o sola om man mår bra har ju dragits med en jäkla förkylning länge 😓
 
Har fått bilen fixad också lämnade den 7.30 i morse och 10.30 var den klar puh lite nervöst eftersom man skulle iväg o jobba och jag behöver bilen eller skjuts ut.
 
Så hoppas ni får en bra helg.
Jag kommer säkert få en kanon helg, i morgon ska vi hitta på något efter jobbet vad återstår att se beror lite på väder & vind.
 
#1 - - Marianne:

Du kommer nog inte att ha långtråkigt, vet inte exakt vad du ska göra på jobbet, men känner andra som har dygnspass, och de har tid för lite egen förströelse.
På ett sätt är det ju toppen med dygnspass då man är ledig mycket emellan,
Hoppas du kommer att trivas på ditt nya jobb,
Kram

Svar: Blir stunder man känner att man har tråkigt, vad ska man göra men man går våga ta sig för saker då 😊Åker iväg om man vill osv eller ta sig för saker hemma (på jobbet)
Man kommer nog snabbt in i de får se efter denna helg hur det känns.
Kram
Erika Pettersson

#2 - - Jennifer:

Oj vad jobbigt med dygnspass, inget jag hade klarat av. men vi alla är olika :)

Svar: De är faktiskt rätt lugnt 🙂Man vänjer sig första gångerna är de tungt, men man vänjer sig.
Sen får man fler lediga dagar vilket är skönt. 🙂
Erika Pettersson