Glass till hund 😁

Igår när vi var på arken zoo så hade dom fått in glass till hundar vi var bara tvungen att köpa en till Zeke o testa.
Ger ni glass till era hundar i värmen? 😊
 
inte för att det är så varmt längre de vände och nu är de svalt om dagarna faktiskt, men ville testa ändå.
har man hemma om de blir varmt.
 
Zeke var först lite fundersam o tyckte detta var konstigt tog en liten stund innan han verkligen gick på o ville ha men sen blev han mindre glad när jag tog bort den 🙈
han ville så gärna ha mer stackaren men vågade inte ifall hans mage skulle balla ur. 
Liten i taget är det bästa. 
 
 
#1 - - Marianne:

Men vad ska de hitta på härnäst? Haha,
Jag vet ju inte vad glassen är gjord av, men känns lite onödig i mitt tycke.
Bizzy, som bodde på gården när jag flyttade dit, hon åt isglass i form av frusna hästskitar. ...haha

Svar: Dessa glassar består av fisk, lever & älg tror jag det har 😎Luktar inte gott om dom men Zeke gillade den 😎😀
Åh fy attans 😂🙈 Zeke älskar isbitar o ligga o slicka på 🙈
Erika Pettersson

#2 - - Marianne :

Då kanske man får byta ut en del av dagsransonen av den vanliga maten?
Bizzy åt sin "glass" olovandes på vintrarna, hon luktade inte så gott sen...haha

Svar: Jo jag dra ner på maten då han får ju inte äta en hel burk glass dock 🙈😂Utan slicka i sig lite en stund så får se hur många gånger en räcker.
Erika Pettersson