Orkar inte mer 😓

Nu fÄr snart denna vÀrme ge sig.
Ingen verkar mÄ bra av detta man njuter inte lÀngre av sommar & vÀrme utan man plÄgas av vÀrmen.
djur & mÀnniskor lider.
 
Denna vecka ska de hĂ„lla omkring 30-34 grader varmt det Ă€r hemskt inte roligt alls faktiskt lĂ€ngre. 😓
Jag orkar inte Àta ingen matlust finns, Zeke orkar knappt gÄ ut lÀngre han lider i vÀrmen asfalten Àr sÄ varm grÀsmattorna Àr vassa för tassarna ocksÄ.
 
Jag har fĂ„tt vĂ€rldens problem med fötterna. 🙁
Alltid drabbas jag av nÄgot, jag orkar inte med mera vÀrme jag vet att en del Àlskar den men jag lider.
och jag lider för att jag ser Zeke mÄ dÄligh ocksÄ.
 
I förrgÄr började mina fötter svullan, det brÀnde som eld under fotsulan, stickningar i fötterna som om dom domnar bort.
 
Kunde knappt gÄ i mÄndags kvÀll & hela dagen igÄr fick sitta/ligga ner sÄ mycket det gick för o avlasta.
idag Àr det nÄgot bÀttre iallafall men fick ringa vÄrdcentralen o rÄdfrÄga eftersom jag haft en propp i benet förr sÄ stod de nÀr man googla att man skulle vara uppmÀrksam.
 
Tydligen svullnad fötterna pga vÀrmen för det samlas sÄ mycket vÀtska det var inte farligt svara hon, men hÄller de i sig i flera veckor skulle jag Äterkomma.
 
Har fĂ„tt kyla fötterna flera gĂ„nger och sovit i natt med massor kuddar under fötterna. 😓
blev bÀttre efter i natt men bra Àr det inte.
 
Varför drabbas jag av allt för?
Mina ben & fötter Àr sÄ kÀnsliga överlag sÄ minsta de blir en förÀndring blir jag rÀdd och orolig.
 
Nu kyler jag fötterna i iskallt vatten sÄ fort dom kÀnns varma o hittills kÀnns det bÀttre Àn igÄr.
 
I morgon Ă€r det dessutom dags att jobba har med ledighet + sjukskrivningen varit ledig i 9 dagar sĂ„ man kan vĂ€l sĂ€ga att jag haft min semester Ă€vne om jag hellre jobbat förra veckan Ă€n ligga o mĂ„ dĂ„ligt av en förkylning och en hosta som gjort att jag inte kunnat sova pĂ„ en vecka.. 😑
 
Fick hostmedicin igÄr men den började som först hjÀlpa idag.
Nu Ă€r det bara tagga pĂ„ för jobb har intensiva veckor nu framför mig inte denna men nĂ€sta & veckan efter de! 😓
 
#1 - - Henrik Olsson - FörelÀsningar:

Ja, fy! Det Àr verkligen jÀttejobbigt nu!!

Svar: Ja 🙁Man orkar ju ingenting lĂ€ngre i vĂ€rmen varken ute eller inne.
MÄnga Àldre som har hjÀrtfel lider extremt mycket.

Hoppas det vÀnder snart o kommer regn sen fÄr de gÀrna var svarar men det behöver ju inte vara sÄ hÀr varmt.
Erika Pettersson

#2 - - Åsa öberg:

vad fick du för hostmedicin

Svar: mollipect
Erika Pettersson

#3 - - marianne:

Har du googlat pÄ burning feet?

VÀrmen stör mej inte, men som du sÀger, det Àr mÄnga som lider, Àldre, sjuka och alla djuren.....undrar hur mina fÄglar har det dÀrhemma nÀr jag inte Àr dÀr och fyller vatten i deras fat.

Svar: Nae har inte googlat pĂ„ de, men mĂ„ste göra nu nĂ€r du skriver de 😉De fĂ„r gĂ€rna hĂ„lla runt 23-25 grader ute absolut men inte 35-37 grader 😓

Hoppas fĂ„glarna överlever 🙁
Erika Pettersson

#4 - - marianne:

Överlever gör de nog, men de kĂ€nner sej kanske svikna och flyttar ifrĂ„n mej :(

Svar: Dom kommer sĂ€kert tillbaka nĂ€r du Ă€r hemma igen ❀
Erika Pettersson

#5 - - marianne:

Nu har jag bett en granne fylla pÄ hos mej

Svar: Va snĂ€llt 😊
Erika Pettersson