Förkyld i denna värme.. 😩

Varför ska just jag drabbas jämnt för. 😩
Idag sjukanmälde jag mig redan 6.30 i morse för att dom skulle ha god tid på sig o hitta en vikarie.
 
Och passet idag tills imorgon löste sig snabbt tackvare världens bästa Emelie. ❤️
 
Kvällspasset imorgon jag hade tagit på mig extra utöver schemat har desto svårare chefen messa o undra om jag kunde jobba, men jag har sen tidigare bestämt mig för att mitt välmående är viktigare än allt annat.
Jobbet får inte ta överhand igen.
Fick bli ett nej jag stannar hemma.
 
På Söndag ska vi åka iväg och nu ligger den resan i riskzonen jag vet idag inte hur det blir och tårarna rinner för ni förstår inte jur mycket jag sett fram i mot att få åka bort bara söndag till måndag. 😢
de är ju de som sporrat mig att kämpa på nu men förhoppningsvis kan vi åka även om jag inte kommer vara på topp jag kanske kan bita ihop.
 
Men i denna värme alltså suck.. 😓
Vi satsar på o åka så idag har jag inte gjort mer än nödvändigt alltså rasta Zeke som heller inte får gå promenader då det varit 41 grader i solen idag, asfalten är riktigt varm.
 
blir korta promenad sen in igen försöker kylan ner honom med kyltäcke & kyldyna.
 
Hur reagerar era hundar i denna hetta som är? 
Zeke är sprallig inne o lekfull så fort vi kommer ut jlir han trött & slö han promenerar på som den kämpe han är, men man ser på honom att de är jobbigt. 
 
Glass i denna värme är så gott. 
#1 - - åsa öberg:

här är en som också har detta o haft i flera veckor är såå himla trött på det men försöker hitta på saker ändå o är bland vänner familj o folk

Svar: Inte roligt när det är/varit sån extremt värme med.
Erika Pettersson

#2 - - marianne:

Men vilken otur att bli sjuk just nu, när ni ska iväg, hoppas ni kan njuta lite av dagarna ändå.

Jag läste att man skulle ta de längre promenaderna på sena kvällar/nätter och bara korta stunder på dagarna, om det var möjligt, och så läste jag att man skulle ge vätskeersättning om djuren var medtagna, finns speciella för katt och hund.

Svar: Vi hade de kanon bra igår 😀Kom iväg gjorde vi och idag blir det Ullared men kommer inte göra något inlägg om denna helg, vill inte ha massor onödig svartsjuka och irritationer.

Visste inte att det fanns vätskeersättning för hund, men smart!
Zeke är rätt duktig på o dricka vi brukar ställa vattenskålar överallt så blir han triggad o dricka 😊
Erika Pettersson