Tecken på..

Denna helg har inte varit rolig.
Jag fick jobba över i Fredags kväll, stress & och oro hela helgen har gjort att jag inte kunnat sova om nätterna.
Som i sin tur leder till utmattning.

I går kväll började huvudvärken i morse straxt före 5 så vakna jag med sån migrän det fanns inte på kartan att palla sig upp kvart i 6 och köra delat pass idag och nu när klockan är runt 17.00 är jag glad att jag varit hemma.
Är fortfarande så trött att ögonen tårar sig och jag vill bara fortsätta sova.

Jag har haft en tuff vecka som varit, men jag har bestämt mig nu o jag har sagt det förr, men nu menar jag verkligen allvar för det får inte gå så långt att jag brakar in i väggen.
Vi har ont om vikarier, men det är inte mitt problem.

Jag har ställt upp tillräckligt för en tid från och med idag tar jag inga extra pass utöver schemat.
Vill dom få ut mig på jobb en ledig dag får dom plocka ett annat pass en annan dag så timmarna blir samma, men jag får en ledig dag en annan dag jag går inte ut extra på lediga dagar plus gör mitt egna jobb pass som jag gjort nu.

Det är inte kul o få karensdagar månad efter månad det äter upp mycket av vad man jobbar in.
Då tjänar jag nog bättre på att jobba enbart dom timmar jag har varje månad och sen inte jobba extra.
Nästa vecka har jag två sovande jourpass 18.30-10.30 de är inte så farligt med två såna en vecka det känns bra.

Så nu har jag & Oscar kommit överens om att inga mer extra pass även om timmarna är lockande för jag tjänar väldigt fina pengar men pga att jag jobbat både jul&nyår fick jag en kanon lön denna månad och kommer få en kanon lön nästa månad så tackvare dom två lönerna kan vi spara undan riktigt bra.
Så hela februari ska jag enbart utgå ifrån mitt schema och sen i mars får vi se hur jag mår.

Kommer inte ta mycket extra pass utan något per månad kanske, men inte mycket mer för jag har redan 100% och det är tufft o jobba så höga på % inom vården.

Att jag fick migrän nu ser jag som ett tecken på att kroppen säger stopp lägg ner nu.
Och jag har tidigare bara ; äsch jag kör jag orkar, jag klarar de när Oscar påpekat gång för gång lägg ner nu sluta fokusera på lönen, sluta tänka på vad andra ska säga, och dom får lösa det utan din hjälp.
Flera andra säger samma sak dom får klara sig utan mig nu en tid!

Jag vill ha tid hemma mer med Zeke o hinna tillbringa mer tid med honom. ♥


Tyvärr kan man inte få tillbaka förlorad tid så tiden jag är ledig vill jag ta till vara på ett bra sätt.
Och tillbringa med dom som jag älskar av heeeela mitt hjärta ♥
#1 - - Marianne:

Kan man tro på detta nu då? ;)
Men hoppas du är konsekvent med detta nu....du vet ju innerst inne vad som kommer att hända om du inte tar mer hänsyn till dej själv och familjen....
Tänk så här....hur skulle du gilla om det var Oscar som tog massa extrapass hela tiden och du fick vara ensam hemma och vänta på hans lediga dagar....som sen kanske blev ännu ett extrapass?
Förlåt om jag är hård, men du har väl vant dej med det...haha
Kram

Svar: Jodå jag måste tillåta mig att enbart jobba heltid mer än så funkar inte. 😓De tär på min kropp, mitt psyke och som du säger Oscar & Zeke blir väldigt undansatta.

Vi hinner inte umgås vi hinner knappt inte ens ses pga att jag alltid jobbar. 😞
Oscar klagar inte över de så mycket men han är rädd att jag en dag strupar in rakt in i väggen.

Har fått ett kanon schema hela februari visst är de en del sovande jour nätter & långa pass, men det finns en del glapp också så de blir slappare.
Det är ju såna tillfällen jag innan jobbat extra på, men ska ta vara på ledigheten nu.
Man har få lediga dagar.

Kram
Erika Pettersson