Sjukskrivit mig.

Jag har valt idag att sjukskriva mig dom två arbetspass jag hade denna vecka.
Sa även att mina lediga dagar jag har nu vill jag vara i fred så dom satte mig som sjukskriven hela veckan.

Utmattad är nog rätt ord känt en längre period att jag orkar inte en dag till sen har man ändå klivit upp och kämpat framåt och tänkt en dag i taget och tagit sig igenom alla arbetspass alla förflyttningar osv.
Men nu på nyårafton knäckdes även mitt pyske eftersom jag sagt till innan att jag jobbar ej natt nyår varken vaken eller jour för jag ska vara hemma med min skotträdda hund.

Och jag är så glad att jag var hemma för Zeke var så himla rädd där på natten runt 02.00 tiden vet inte om han fick någon chock eller så, men det var hemskt o känna sig så maktlös.
Sen igår var det bara upp och jobba igen fick dessutom jobba på två ställen för det fattades folk.

Aja jag tog steget nu o lyssna på vad andra säger och min egna kropp jag är sjukskriven veckan ut sen hoppas jag på o vara på benen igen och ha tillbaka mitt glada & pigg humör. 
har inget inbokat förutom o vara hemma så ska passa på o storstäda började lite idag tog badrummet så tar ett rum per dag för jag har då inte haft tid innan.

Sen är det vila och åter vila, promenader och massor mys med Zeke för vi har inte hunnit se varandra knappt.
Hoppas på att få ordning på min sömn också ska prova milda sömntabletter för att se om det hjälper.

Sen hoppas jag det börjar hitta fler vikarier alltså detta är ohållbart i längden att ordinarie ska jobba ihjäl sig. :/