Återhämtning 🌸

Bästa sättet att återhämta sig är att vila och göra saker man mår bra av och jag gör saker jag mår bra av och jag vilar och idag kände jag sån glädje och energin började återvända.
 
Men jag är hemma veckan ut för jag blir stressad för minsta lilla grej man slits så mycket åt olika håll, men jag har sagt till oscar med nu att vi måste ge varandra tid, vara hemma mer och inte fara runt så mycket.
folk kan ju hälsa på hemma hos oss också.
 
I två dagar nu har jag storstädat hemma låter kanske knäppt är man utmattad ska man vila men det behövdes verkligen och efter de är gjort nu känns det som en stor sten fallit ifrån mina axlar.
 
Sen har jag umgåtts heltid med Zeke och även de känns så otroligt bra äntligen känns de som jag hunnit med honom och han lämnat knappt min sida.
Vi behöver varandra.
 
Tog en härlig promenad idag trots att de var svinkallt!
I morgon ska vi promenera o promenera för de får en att må bra så snart är jag helt tillbaka till arbetet igen och massor ny energi. 😁
 
Så tacksam också för alla mejl & sms ifrån fina arbetskamrater som läst på facebook och förstått att något varit galet o skickar fina meddelanden.
 
världens bästa sällskap 😁❤️
#1 - - Marianne:

Skönt!!!!
Klart Zeke har saknat sin matte och känner att hon behöver honom extra mycket nu...härligt med långpromenader...de får mej också att må så bra, tror det är för att man är "ensam i sitt huvud" alltså inte blir störd eller ser något man behöver göra.
Att städa är också en slags avkoppling om det inte är under press att det MÅSTE vara klart till en viss tid....jag har alltid gillat att städa, men på gården kände jag sån stress över det till slut..då jag plockadr och städade medan någon annan inte brydde sej, visade uppskattning eller ens försökte hålla det rent efter sej....men nu känns det bra igen :)

Kram

Svar: Åh ja de är skönt :)hade önskat lite bättre väder bara för det är gråkallt ute och regn, men frisk luft jag bara känner shit vad skönt med luft.

Har inte haft någon tidpress allt nu o städa utan tagit de i min takt tänkte ta ett rum per dag, men när jag väl höll på gick allt på två dagar nu är det lite kvar oscar får hjälpa mig med för jag ogillar o gå upp på vinden själv.

Sen är de fönstrena till våren, men de är för kallt ännu :P

Kram
Erika Pettersson

#2 - - Natalie Midestad:

Vad duktig du är som storstädar! Alla har egna sätt att piggna upp sig på! Kram <3

Svar: Tack 😊Kram
Erika Pettersson

#3 - - Marianne:

Jag tycker det är lika skönt att gå i alla väder, på den punkten har jag ändrat mej från förr, då jag hatade blåst och när regnet stack som nålar i ansiktet....
Förstår det med vinden...kan vara lite läskigt om man bor i flerfamiljshus och många delar såna utrymmen.
Kram

Svar: Min kropp är så extremt könslig för fukt/kyla 😐Så vara ute i dom värdena längre stunder är ingen höjdare.
Har fått extrem värk sista dagarna nu pga fuktig luft de är hemskt med allt regn.

Kram
Erika Pettersson