Vinter ❄️

Varför ska vintern komma så sent för?
Idag har det varit förjäkligt väder snön har verkligen värkt ner hela dagen, dom hinner inte ploga så knappt man tagit sig framåt med bilen för det spårar och är snorhalt ute.
 
Även gångvägarna är snorhala eftersom det varit plusgrader o sen har dom inte hunnit grusa. 😓
 
Jag längtar tills våren, solen och värmen. 🌤
Men de känns som om de dröjer en hel del! 
 
Även Zeke ogillade dagens väder de blir ju halt för honom med o med pudersnö över isen så ser man inte isfläckarna.
 
Äntligen ledig helg 😊
Jag är ledig denna helg och nästa helg har fått ett helg underbart schema för februari så jobbar en helg då är de lördag & söndag två långa pass annars en väldigt lugn månad framför mig kör ju min heltidstjänst, men har inga resurspass utan jobbar på två ställen denna månad i schemat ser kanonbra ut 👌
 
Äntligen har dom gett mig mycket fritid dock är de långpass en hel del samt sovande jour men hellre de o fler lediga dagar. 😊
Precis så som de kommer bli när jag får min egna tjänst sen. 
 
Nu ska jag & Zeke krypa ner i sängen medans Oscar sitter o spelar lite med kompisar sen hoppas jag på en lång sovmorgon imorgon bitti. 
#1 - - Marianne:

Jag gillar snön, men inte om den ligger och döljer isfläckar....rent livsfarligt ju! Här grusar de med stenkross, vassa små korn som följer med skorna in och nästan rar död på en naken fot...Ajajaj :(

Jag är också ledig hela helgen utan något planerat, det känns ovant men jäkligt skönt att bara ta dagarna som de kommer och göra det som faller mej in för stunden....
Kram

Svar: Nej just nu är de otäckt dom har ju plogat nu men inre ordenligt så även snön är hal som is! 😓 en annan har hyfsat god balans o ta sig framåt på våra vägar, men äldre? Herregud 😓😰
Stackars människor och inte grusar dom ordenligt heller!
O vägarna är så moddiga fulla med snö knappt plogade höll pp o köra fast förut idag då d einte är plogat.

Vill ha vår nu.


Jag ska njuta av en denna månad har perfekt med jobb.
Och jag ska sova så mycket jag kan för de känns som jag aldrig sover tillräckligt 🙄😴
Erika Pettersson

#2 - - Marianne:

Ta vara på dessa februaridagar och gör saker för din, Oscars och Zeke skull....bry dej inte om hyr andra tycker och pratar, bara vara.
Kram

Svar: De ska jag verkligen göra :) Tänker inte planera in så mycket utan ta ledigheten som den kommer och njuta av den sen göra de som faller oss in då.

Har haft ett samtal med min chef också så nu kommer jag nog få förhoppningsvis bra scheman framöver tills det är dags o kliva på min egna tjänst, men 1 augusti är långt fram ännu. :( men de var ju den tjänsten jag ville ha så.

Kram
Erika Pettersson