Ryggproblem 😓 vad ska jag göra!

Nu har min rygg varit ett problem i ca en vecka.
De började sakta, men blir bara vÀrre & vÀrre.
NÀr jag rör mig och framför allt lyfter, arbetar, sÄ vÀrker de sÄ pass att jag slutar andas och sÄ blir jag flÄsig och fÄr kÀmpa efter luft.
 
Men jag Àr sÄn vid smÀrta biter jag ihop o andas inte pÄ sekunder o sÄ mÄste man kÀmpa efter luft sen.
Varför jag fÄtt sÄ ont som jag har Àr oklart?!
Kanske beror det pÄ att jag halkade till för ca en vecka sedan lite mer ramlade inte men de blev ju ett ryck! 
 
Vet att de en dag nÀr jag skulle göra nÄgot bara klickade till i ryggen o de började brÄka, men upplever att de blir vÀrre nu.
 
kan ocksÄ ha med o göra att jag har svÄrt o röra mig i snömodd de Àr oplogade vÀgar & halt ute man glider runt i snön sÀtter fötterna ner och de glider ivÀg pga mycket snö eller is.
 
Ska in med foten den 19 för en spurta ev blir ryggen bÀttre dÄ ÄterstÄr att se, men ja.
En del av min hjÀrna sÀger att jag ska ringa en sjukgymnast boka tid o kolla upp ryggen. 
Tror dock inte dom kan göra mer Àn sÀga vila o Äter vila.
 
Sen Àr det jobbet dÀr jag Àr idag Àr de inte supertungt men klart det tÀr pÄ ryggen.
Envis som jag Àr sÄ vill jag ju inte vara hemma o sjukskriven heller.
 
Det Ă€r vĂ€l bara bita ihop, le och kĂ€mpa en dag slĂ€pper vĂ€l vĂ€rken. 😓
#1 - - Marianne:

Har du slutat gymma? Du kanske mÄste stÀrka musklerna i ryggen om du ska orka jobba med ditt tunga arbete? Halka och att man spÀnner sej Àr förstÄs inte bra, och du belastar antagligen lite fel nÀr du har ont i foten....besvÀr frÄn fötter och knÀn sÀtter sej ofta i ryggen, ring och prata med lÀkaren som ska ge sprutan om han/hon kan kika lite pÄ ryggen ocksÄ...sÄ skulle jag ha gjort.
Massage sÄ musklerna slappnar av Àr nog inte sÄ dumt....
Hoppas du fÄr ordning pÄ detta...
Kram

Svar: Nej jag gymmar inte tiden rĂ€cker inte till och jag har trappat ner pĂ„ saker utanför arbetet!Har inte mĂ„tt bra sista tiden sovit vĂ€ldigt dĂ„ligt sĂ„ nu nĂ€r jag Ă€r ledig försöker jag mest tillbringa lediga dagar hemma, promenader med Zeke för promenaderna fĂ„r mig o Ă„ sĂ„ frukansvĂ€rt bra. 😊

SÄ perfekt o ta med Zeke o ut o gÄ.
Skulle gÀrna trÀna, men mitt psyke orkar inte mer stress.
Att jobba heltid var tuffare Ă€n jag trodde nu har dom lagt bra scheman bĂ„de denna mĂ„nad o nĂ€sta mĂ„nad. 😊
SÄ hoppas schemat fortsÀtter sÄ.

Det kan mycket vÀl komma av foten det Àr ju 8 mÄnader sen senaste sprutan o ska till lÀkaren pÄ MÄndag sÄ fÄr se dÄ.
Blir foten bÀttre sÄ rör jag mig bÀttre.

VÄrdcentralen ringer mig i EM ska se vad dom sÀger.

Kram
Erika Pettersson

#2 - - Evahle - en blogg om psykisk hÀlsa:

Åh vad jobbigt. Hoppas det snart kĂ€nns bĂ€ttre <3

Svar: Hoppas jag med 😊
Erika Pettersson

#3 - - Rebecca:

Pröva att gĂ„ till en naprapat det kan hjĂ€lpa 😊

Svar: KĂ€nns lite bĂ€ttre nu dag för dag. 😊TĂ€nkte testa massage eftersom vi fĂ„r gĂ„ pĂ„ de som friskvĂ„rdsbidrag
Erika Pettersson