Nekad vĂ„rd! 😡

Idag fick jag en tid till vÄrdcentralen fick en jourtid sÄ fick inte trÀffa min vanliga lÀkare som jag har eftersom jag som sagt fick en jourtid och pÄ sÄna tider tar man hand om benbrott o vÀrre skador.
 
Bara sÄ ni vet för de var de jag bland annat fick höra.
Jag förklarade min situation bÄde arbetsmÀssigt & privat och blev nekad vÄrd av tvÄ lÀkare ? Han som jag kom till var ung och utlÀndsk inget i mot utlÀndska lÀkare men det kÀndes som han bestÀmt sig för att inte hjÀlpa mig. 
 
Jag hann inte ens öppna munnen förens tÄrarna rann och paniken uppstod.
 
Hann bara prata om arbetet sÄ sa han nej du ÄtergÄr imorgon till arbetet du kan fÄ anti-depressiva tabletter det har jag redan sÄ de behövs inte tack.
 
Jag bad om att fÄ trÀffa en annan lÀkare men nej han gick o pratade med sin handlÀggare och bÄda var överens ? Jag ska tillbaka till arbetet jag har varit hemma 7 dagar!
De rÀcker inte behöver lite mer.
 
Jag gjorde allt jag kunde men han vÀgrade ÀndÄ jag grÀt, jag fick panik, han kom inte ihÄg vem jag hade pratat om o bara ursÀkta var de den personen eller den? Jag minns inte.
 
alltsĂ„... 😡
 
Jag kontaktade företagshÀlsovÄrden Previa och fick sÄ jÀvla underbar stöttning dÀrifrÄn. 
Nu mÄste min nÀrmaste chef kontakta Previa för att sjukanmÀla mig dit och tyvÀrr har jag inte fÄtt tag pÄ henne.
SÄ paniken finns kvar och jag vet inte vad jag ska göra faktiskt eftersom jag försökt nÄ tvÄ chefer o hittills har ingen hört av sig pÄ 2.5 timme men dagen Àr inte över Ànnu.
 
Är helt slut med vĂ€rldens huvudvĂ€rk, panik, Ă„ngest, Ă€r ledsen, jag vet varken ut eller in kanske mĂ„ste jag tillbaka till arbetet i veckan nu?!  Jag vet ingenting faktiskt.
Men enligt Previa skulle jag fÄ bli sjukskriven och detta har satt sÄn skrÀck i mig att bli nekad vÄrd.
 
Han erbjöd mig anti-depressiva tabletter?! Jag har svaga och jag Àter inte mer mediciner Àn jag behöver vilket Àr smÀrtstillande o levaxin o nÄgon atarax nÀr de Àr som vÀrst.
 
Hur kan man jobba med massor skit i kroppen? NÀr hjÀrnan stÀngs av dÄ de ger sÄn effek.
Jag vill inte ens köra bil om jag tagit en atarax liksom.
 
En anmÀla ska ske för detta Àr inte okej. 
#1 - - Anita:

Men oj... Hur kan dom ens göra sÄ?!

Svar: Bra frĂ„ga đŸ€šJag vet faktiskt inte, men det kommer redas ut nu tackvare min chef och företagshĂ€lsovĂ„rden sĂ„ ska fĂ„ trĂ€ffa en lĂ€kare imorgon ifrĂ„n företagshĂ€lsovĂ„rden som i sin tur fĂ„r prata med vĂ„rdcentralen.
Erika Pettersson