Julafton 🎁

GĂ„rdagen försvann vĂ€ldigt fort sĂ„ nu Ă€r julafton över för i Ă„r. 🎁
FÄr jag sÀga de sjÀlv sÄ skönt faktiskt. 
FortsÀtter schemat som vi har nu vilket det troligtvis gör denna vecka kommer nog inte Àndras iallafall sÄ jobbar jag julafton nÀsta Är ocksÄ.
Som jag kĂ€nner nu sÄ jobbar jag nog dÄ en del hade sĂ€kert tĂ€nkt ta semester, men jag tĂ€nker spara dagar sĂ„ det finns ifall jag Ă„ngrar mig. 😉
 
Men till julafton dÄ jobb mellan 08.00-16.00 timmarna gick fort gÀllde o ha extra fokus eftersom jag byte ifrÄn min ordinarie arbetsplats till ambulernade ni kanske minns dÀr jag jobbade förut som vikarie en hel del! 
blev mycket förflyttad dit ocksÄ.
 
Dagen gick fort jag var trött som tusan nÀr jag landa hemma det Àr tvÄ olika tempon liksom mot mitt ordinarie stÀlle o dÀr.
Landade hemma, duscha och byte klÀder sedan Äkte vi till syrran och kÀkade julmat pÄ kvÀllen, barnen fick resten av sina julklappar, jag & Oscar gav min mamma & pappa varsin julklapp jÀtte svÄrt o veta vad man skulle ge men dom fick en sak var.
 
Sedan spelade vi julklappsspelet vi vuxna. 
Jag & Oscar hade inte samma tur som förra Ă„ret men men de Ă€r ju ett spel. 😉
Roligt var det iallafall och alla ville ha samma paket eftersom jag hetsa igÄng att de ville jag ha. 
 
 
Blev inte mÄnga foton tagna, men snodde nÄgra av syrran. 
Lilla Alwa blev sĂ„ lycklig över klĂ€nningen vi gav henne jag, Oscar & viktoria hĂ€r har ni en riktig primadonna. ❀
Henne blir de roligt o följa i tonĂ„ren sen hon vĂ€ljer redan vilka klĂ€der & skor hon ska ha om hon inte fĂ„r de sĂ„ kommer Pettersson humöret fram. 😉 Ă€rvt ifrĂ„n sin mamma.
 
Wiggo var inte kry sÄ han höll inte igÄng sÄ lÀnge innan han slockna pÄ soffan med feber men vakna lite senare o var pigg & glad dÄ var de minsann fart igen.
 
SjÀlv vakna jag i natt med förkylning igen.
Barnen smittar vÀrre Àn man tror herregud!!
Jobbar ÀndÄ idag ifrÄn 12.30 tills 11.00 imorgon förmiddag. 
Jag har bestĂ€mt mig för att ta mig igenom denna vecka jag ska klara detta tills pÄ mĂ„ndag dĂ„ Ă€r det nyĂ„rsafton och jag slutar 09.00 sedan ledig tills torsdag lunch. 😊
 
TÀnker inte bli sjuk sÄ jag inte kan jobba sÄ de blir nog en vÀldigt lugn & trÄkig vecka stackars Oscar som har semester men jag vill gÀrna jobba in lite extra ob pengar.
för andra som jobbar kanske bara 8 timmars pass ger ju de inte sĂ„ mycket men jag fĂ„r ju rĂ€tt mycket ob tackvare att jag jobbar runt 24 timmar per pass. 😉
och dom sitter fint i slutet av januari. 
#1 - - Åsa:

det Àr inget man bestÀmmer tyvÀrr

Svar: Vad syfta du pĂ„? 🙈😛
Erika Pettersson