2018 går mot sitt slut..

Nu går 2018 mot sitt slut.. 🎉
Det har väl inte varit ett dåligt år utan ett bra år faktiskt.
 
Klart inte allt kan vara på topp jämt, men de har ju inte hänt för mycket drastiska saker det vi fick gå igenom i början av 2018 var bortgången av min Morfar.
Klart att det är en bild jag alltid komma bära med mig eftersom det var första gången i vuxen ålder jag fått vara med om något sånt!
När farmor gick bort så var jag så liten men jag minns ändå en del.
 
Men nu släpper vi detta.. 😊
2018 har ändå varit ett bra år tycker jag. 
 
Jag började året med en väldigt kort sjukskrivning i jämfört med andra som blir utmattade/går in i väggen, men jag har samtidigt så jäkla bra kollegor och längtan att börja jobba kom och när jag varit hemma i 4 veckor var det as roligt att träffa alla igen.
Mycket att man pallar med jobbet är ju tackvare så underbara kollegor. 
 
🌸 Våren gick även om den var trög jag mådde ganska dålig var sliten, stressad, trött, jag var som ett nervvrak 
Jag tog hjälp av vården och började ett program som hete stresshjälpen det bästa jag gjort!! 
 
💰 Fast tjänst har jag haft sedan november 2017 
egentligen 28/29 oktober men beskedet kom senare.
Runt nyår 2017 så fick jag lämna önskemål vilken arbetsplats jag ville börja på och jag valde en som jag trodde skulle bli bra.
Det kändes läskig eftersom det innebar många långa arbetsplats på 24-26 timmar. 
 
Jag jobbade över sommaren 2018 och 1 september blev tjänsten min. 
Klart första tiden var lite orolig för alla i gruppen med att jag började innebar de lite förändringar men nu verkar alla känt av och alla trivs och jag stormtrivs sen finns det alltid saker som är lite jobbigare o så, men jag trivs i vår lilla arbetsgrupp och allt fungerar bra. 
ingen ångest längre o gå till jobbet. 
och jag har ett kanonbra schema. 
 
🐶 Sedan kom äntligen beskedet att en hane blivit född som skulle bli våran 5 augusti föddes han och 6 augusti fick vi samtalet att nu har de kommit två har och en tik!
Ni kommer få en hane till hösten, lyckan var så stor.
december 2017 föddes en och vi var så glada men några dagar senare dog han.
 
Sedan tog de tid innan det var vår tur o få en men i oktober så köpte vi honom vår lilla huligan terrorist som döpes till Phoenix.
Än idag känns de overkligt är han verkligen våran och Zeke har äntligen en lillebror o ta hand om även om han vissa gånger tycker han är lite små jobbig men de är så syskonkärlek är. 😉
 
🏠 I 2 år har vi letat lägenhet ett tag var jag på visning efter visning!
Motgång efter motgång då en del har så knasigt kösystem.
En dag fick jag ett samtal om att vi stod först i kön o om vi ville kika på en lägenhet som då höll på att renoveras då dom slog upp helt nya lägenheten.
 
Vi kika på ritningen och planlösning och fick se lite hur det var tänkt se ut och den ligger på bottenplan med uteplats/balkong eller så men på botten. 
 
dyr hyra men totalt nyrenoverad med allt.
detta vet ni ju redan, kontraktet skrevs och nu efter all ledighet efter nyår hämtas nycklarna och vi ska flytta. 😀
jag är så himla glad över detta så de ska bli otroligt skönt. 
 
Hoppas nu 2019 blir ett kanonbra år med ny lägenhet o framtidsplaner och att hundarna ska må bra o hålla sig friska. 
#1 - - Marianne:

En fin sammanfattning av året :)
Jag funderade på att göra en också, men det blev inte av. Kanske i morgon
Ha en fin kväll och en bra start på nya året,
Kram

Svar: Tack detsamma!! ♥️😊Hoppas du får en bra nyårsafton.
Erika Pettersson