3 timmar jobb!

Idag står jobb på scehmat och endast 3 timmar hur lyxigt är inte de. 😄
Så ska iväg och jobba mellan 13.00 & 16.00 idag. 
Pratade med min chef igår och hon vet hur sliten jag är 
så vi flyttade 6,5 timme ifrån dagens arbetspass till en ledig dag nästa vecka och jo det innebär ju att jag får jobba fler dagar nästa vecka, men de blir ändå en halv lugn vecka.

Oscar fick beviljad semester nästa vecka så han kommer vara hemma vilket underlättar massor.
Och veckan efter har jag endast två arbetspass så då är det min tur o få lite mer återhämtning.

Sitter och försöker tänka ut mina semester veckor 
bara de tar på krafterna för en del av mig vill spara dagar tills nästa år vi får ta med max 5 dagar per år och som jag tänkt nu får så kommer jag bara ha 3-4 dagar kvar efter min långa semester.

Frågan är... 
Ska jag ta lite kortare semester eller ska jag ta 5,5 vecka eller enbart 5 veckor.
Känns som det är viktigare o få ledig nu i år nästa år är förhoppningsvis inte lika tungt eftersom jag ifrån 1 september har min egna tjänst och nästa sommar är man förhoppningsvis inte så sliten som man är nu.

Aja ska inte lämna in semestern förens nästa vecka så kan klura lite till på hur jag ska göra.
Just nu vill jag ta massor för de vore otroligt skönt. 😅
Och jag har inga planer o ta semester jul eller nyår då jag jobbar så pass bra.

Julafton jobbar jag 9.00-18.45 och nyårsafton går jag av på morgonen 9.00 så då har man dagen o vila upp sig inför kvällen. 😄

Aja nu ska jag göra mig i ordning för jobb sen är jag ledig tre dagar efter idag så har ledig helg så otroligt skönt.
Jobbar inte förens tisdag igen. 🤗
#1 - - Marianne:

Tretimmars pass ligger inte topp för mej, 4 eller 5 är mer ok.
Du jobbar ju en del övertid, kan du inte ta ut komp? Isåfall är det ju ett alternativ till sparade semesterdagar?!
Men har du inte bestämt din semester än? Hur funkar det? Normalt ska de ju vara klart i Mars nån gång.

Svar: Har ingen komp att ta ut har inte jobbat extra 😉Jag får enbart ta i komp om jag jobbar hos min brukare om jag jobbar exempelvis hos ambulernade extra måste jag ta de i pengar.

Åh jag har inte jobbat extra på ’min’ arbetsplats har jobbat något enstaka extra men då påambulerande o då måste jag ta ut de i pengar.
Man får inte jobba in komp hos en brukare sen utnyttja de hos en annan.

Men blir de någon i höst som blir sjuk vill vara ledig så kommer jag lägga de i komp. 😊
Men jag jobbar ju ingen övertid längre har inte gjort sen midsommar faktiskt 😊👌
Hör o häpnad 😉
Erika Pettersson