Varit sjuka! 😞

En del har sÀkert redan hört/lÀst, men Oscar & jag har legat i magsjuka det började först hos syrran och sedan gick det över hos dom sÄ vi sÄgs ju pÄ begravningen och sedan var jag& Oscar dit en dag o tog en fika.
 
I mÄndags kvÀll började Oscar mÄ dÄligt under sen kvÀll/natt var det min tur!
Tur i oturen kunde jag rasta Zeke pĂ„ morgonen dĂ€r pĂ„ sedan kom syrran tidigt o hĂ€mta honom för att skjutsa honom till pappa tur de för jag blev sĂ€mst av oss bĂ„da. 😝
 
Idag mÄr vi bra sedan igÄr inte 100% okej i magen men klarat oss över 48 timmar sÄ dÄ kan vi vistas ute igen? Dom sÀger ju 48 timmars regeln vid magsjuka.
 
I helgen ska jag försöka jobba men ska inte friskanmÀla mig förens imorgon försÀkerhetsskull. 
Eftersom jag inte kÀnner mig 100% bra orkeslös och fortfarande problem med magont efter mÄltider osv. 
Man önskar inte ens sin vÀrsta fiende o mÄ sÄ hÀr.

ÄndĂ„ har vi varit ute en svĂ€ng idag det behövs friskluft ordenligt. :) 
En svÀng till affÀren vÄga vi ocksÄ eftersom vi ska ivÀg imorgon sÄ tÀnkte jag vi mÄste vÄga oss ut och se hur kroppen reagerar nÀr vi Àr ute o rör oss sÄ imrogon Àr det vrinnevi igen med Oscar, vi hoppas pÄ bra besked angÄnede hans fot.

#1 - - Cecilia:

48 h efter sista symptom, gĂ€ller alltsĂ„ Ă€ven dĂ„lig i magen inte bara sista spyan 😊 Krya pĂ„ er!

Svar: Tack 😊
Erika Pettersson

#2 - - Marianne:

Fy sjutton, det verkar vara jobbigt med magsjuka, jag har som tur Àr, aldrig haft det, men jag har varit matförgiftad tvÄ gÄger. Jag antar att symptomen Àr de samma men under kortare tid...tror jag var dÄlig under en halv dag eller sÄ bÄda gÄngerna

Svar: Åh dĂ„ har du verkligen haft tur.Jag brukar inte Ă„ka pĂ„ magsjuka sĂ„ ofta nĂ€r man var yngre hĂ€nde det oftare, men nu har de hĂ€nt lite oftare igen o de Ă€r sĂ„ hemskt.

Tar lĂ„ng tid o bli Ă„terstĂ€lld 😓
Erika Pettersson