Smärta & värk!

Jag har fått sån smärta & värk i skulderbladen.
När jag andas o framför allt djupa andetag så gör det väldigt ont i skulderbladen.
 
Lika så fått enorma problem igen med fötterna och ryggen!
innan åt jag smärtstillande vid behov lika så muskelavslappnande nu äter jag full dos varje dag. 
Av både smärtstillande och muskelavslappnande för att minska detta. 
 
Det började under min sjukskrivning o blev värre efter jag kom tillbaka till jobbet jag gick ju på massage ganska nyligen och hon sa att jag hade spända muskler och behövde en massage omgång till framöver så ska försöka boka de, men behöver vara ledig och jag har få ledig dagar så.. 😳
 
Men ska kontakta vårdcentralen för jag måste ändå dit och prata om levaxinet jag äter jag ringde idag men kön var fylld för dagen så får prova imorgon igen. 
Blir orolig av detta orkar inte med all smärta.
Upplever att det blir bättre med smärtstillande och mer motion jag försöker röra mig bra och tänka på att inte gå o spänna mig utan gå avslappnat o lugnt.
 
Någon mer som haft eller har liknande?! 
Blir tokig vill ju kunna jobba o må bra. 😓
#1 - - Evelina:

Men gud, hoppas att det går över :(

Svar: Hoppas jag också 😏
Erika Pettersson

#2 - - marianne cargus:

Usch och fy, jag vet hur det är, du som älskar att shoppa, jag tycker du ska köpa en massagestol, det tror jag skulle hjälpa dej för du behöver nog mer och oftare än du har ledigt
kram

Svar: Ja en masagedyna skulle jag gärna ha. Som man kan sätta i soffan o sitta på en hel stol finns de inte plats för här hemma mem en sån dyna är ju flyttbar. 😊

Kollade nu på nätet o dom var inte alls så dyra som jag trodde så de ska jag nog införskaffa mig snarast.
Vill kolla med läkaren med så de inte är inflammation i ryggen eller liknande för då är väl massage inte bra. 😳

Men med värktabletter nu har de känts betydligt bättre. 😊
Även om jag är i mot att äta så mycket men vad ska man göra liksom.

Kram
Erika Pettersson

#3 - - Marianne:

Jag visar en liten modell av massage-pryl i mitt inlägg strax!
Inflammation, nej då tror jag inte det är bra, men du kan väl använda den på andra ställen...tex ben- armar-axlar-rumpa?
Jag äter helst inte heller tabletter, men har provat med orudis-
och voltaren-salva, de kan väl knappast påverka njurarna på samma sätt som tabletter man sväljer?

Svar: Ska kika på vad du visar 😊Jag fick en läkartid på måndag så då får vi se vad läkaren säger vi ska prata om sköldkörteln och vi ska även prata om ryggen.

Nae voltaren salva borde inte påverka njurarna på samma sätt och jag hittade de hemma igår var nästan slut mem ska efter jobbet idag handla ny salva o använda den o se om de hjälper 😊

För då behöver jag kanske inte ta tabletter.
Erika Pettersson