Otur till max! 😓

Finaste Ă€lskade Oscar â€ïžđŸ€ŠđŸ»â€â™€ïž
IgÄr sent ringde han och vÀckte mig för att han halkat pÄ sitt jobb inne i poduktionen! 
 
Golvet har tydligen halt som tusan sÄ han halkar och vad han berÀttat för mig o fÄtt höra av kollegor som sÄg allt sÄ vred sig foten i ett vÀldigt illa lÀge och hela hans kroppstyngd hamna pÄ foten.
 
SÄ en kollega till honom var otroligt snÀll o skjutsade hem Oscar igÄr hela vÀgen jag var bredd att ge mig ivÀg för att hÀmta honom, men sÄ otroligt snÀllt!
 
Idag jobba jag 7.00-10.00 för Oscar fick en lÀkartid kl 10.30 idag hÀr i finspÄng men tyvÀrr har dom inte röntgen sÄ vi blev inskickade till vrinnevi i Norrköping.
 
DĂ€r tillbringade vi ifrĂ„n 12.30-18.30 😏
Han blev skickad pÄ röntgen efter timmar kom lÀkaren och var inte nöjd sÄ det blev Äterigen en vÀnda pÄ röntgen för fler bilder och vi fick inga svar. 
 
Har vi tur: en kraftig stukning
Har vi otur: Àr ett ligament i foten av och det blir operation inom en vecka. 
 
KÀndes sÄ bra att fÄ höra eller inte dessutom fick vi inga svar efter massor timmar dÀr inne sÄ vi mÄste tillbaka imorgon helst ville dom ha in honom kl 8.00 till akuten men pga begravningen som Àr imorgon sÄ fÄr jag & Oscar
gÄ pÄ den sedan Äka in ca 12.00
 
Jag kÀnde hur ska jag  göra? 
Men lÀkaren sa att de gick bra o komma bara vi kommer imorgon dock kan vÀntetiden pÄ akuten vara betydligt lÀngre vid lunch Àn morgonen, men sÄnt Àr livet.
jag kan inte missa begravningen och de hade gÄtt o lösa att Oscar Äkte ensam, men han ville inte eftersom de var ok o komma efter lunch.
 
Otur Àr ju bara förnamnet för oss nu!
Han hoppar runt pĂ„ kryckor hĂ€r hemma och blir hemma ja ett bra tag. đŸ˜žâ€ïž
 
Älskade ❀
Önskar jag kunde ta din smĂ€rta.
 
Arbetsskada ska skrivas eftersom det hĂ€nde under arbetstid och pga att de var snorhalt pĂ„ golvet och tydligen fler som halkat dĂ€r inne! 😑
 
#1 - - Marianne:

Ajajaj...jag kÀnner hur ont det gör :'(
Arbetsskada....glöm nu inte försÀkringen....arbetsgivaren mÄste ha en, samt om ni har en egen sÄ kolla dÀr ocksÄ... (jaaaa jag Àr mammig, det vet du ju)
Sen hoppas jag att arbetsgivaren blir Ă„lagd att ordna med golvet....
Oscar fÄr göra som jag gjorde....skaffa en rullator och putta runt de saker han vill ha med sej...haha

Svar: Han sĂ€ger att han inte har ont eller vĂ€rk enbart nĂ€r dom undersökte o kĂ€nde pĂ„ de ömma stĂ€llena, men ingen vĂ€rk i vilolĂ€ge sĂ„ han kan sova bra osv.De jobbigaste Ă€r ju o ta sig framĂ„t nu fick han godkĂ€nde o stödja pĂ„ foten idag.😊

Haha ja nu jobbar jag bara imorgon 8 timmar o han lĂ€r vĂ€l sova bort en del av dom timmarna sen Ă€r jag hemma i helgen o Ă€r ledig. 😊
Sen hoppas vi foten Àr ok pÄ mÄndag sÄ han kan ta sig framÄt bÀttre.

JodÄ de har pÄbörjat o skriva arbetsskada och Oscar har ringt idag o fixat o donat med försÀkring sÄ det Àr pÄ gÄng!
Dock vill dom ju ha in undersökningen frÄn nÀsta vecka med för de Àr ju dÄ de avgörs om de blir operation eller ej o dÄ blir det mer omfattande Àn idag.

Men han lÀr ju garanterat fÄ ut en liten slant för detta.
Han skulle prata med chefen imorgon igen.
Erika Pettersson