Nu är det vår. 😋

När sommardäcken åker på bilen då är det vår!🌞
Och efter att ha jobbet tre timmar idag på min egentligen lediga dag så åkte jag till Hyundai och fick på sommardäcken. 
 
Bad dom köra en koll med eftersom jag känt en oro över bilen att vi haft ett fel på den, men nej allt såg fint ut så återigen jag nojar över något som inte är ett fel.
Puh, lättnad.. 
Bilen är så pass ny så jag skulle få hög ångest om det redan börjat och den var ju på service i november så i november är det dags igen för service och genomgång. 
 
 
Efter jag varit o dom fixat detta så drog jag snabbt förbi Willys och köpte något riktigt gott vi älskar denna chokladtårta den är stor o mäktig, men den brukar stå sig väl så jag tar väl med en bit till jobbet imorgon också. 
 
Ville överraska Oscar nu när han inte var med o handlade. 
Och han blev allt glad när jag kom hem. 😄
#1 - - Marianne:

Den tårtan tror jag inte finns hos oss.
Nu kan de gärna få sopa gator och trottoarer också, det är lite läskigt att gå och cykla på gruset som glider.
Jag frågade om de hade däckhotell på däckfirman och det har de, 900 per gång tar de, alltså 1800/år. De förvarar däcken inomhus i passande temperatur, tvättar, vaxar, balanserar förutom att byta de.

Svar: Inte? Konstigt här är det Coop & Willys som har den tror iallafall Coop har den nu böev jag osäker, vet att Ica inte har den iallafall.
Den är så himla god. 😍
Men stor o dyr!!

Här har dom börjat ta upp all grus inte överallt men en hel del faktiskt de gick rätt fort för dom o sätta igång o man såg sån stor skillnad.
Jag tycker med gruset är otäckt bara att gå på är hemskt.

Oj! Tycker de var häftigt dyrt i betalade först 450kr nu 550kr denna omgång så dom hade höjt lite surt, men de blir 1100kr om året.
men eftersom vi inte vill/kan förvara dom på ett säkert ställe så får man ju ta detta.

Vi står i kö till garaget men de får vi ju se om de blir ledigt någon gång.
Erika Pettersson