KBT

För ett tag sedan skickade jag en intresseanmälan angående KBT terapi via internet något våran vårdcentralen erbjuder.
 
Jag har svårt att boka tider, gå i samtal, mina arbetstider förändras ju hejvilt och jag känner att jag inte vill binda upp mig med mer saker att åka på.
 
Jag anmälde mig och de tog lite tid, men idag så ringde en som jag ska träffa på fredag.
 
Det vi ska starta upp är alltså KBT terapi via internet.
jag får en gång i veckan uppgifter som att läsa, lyssna och jobba med på internet sedan har man kontakt med en via internet också.
 
Detta har jag aldrig gjort, men efter min korta sjukskrivning så bestämde jag mig för att göra allt som står i min makt för att hitta tillbaka till den personen jag en gång var.
 
Jag börjar bli piggare både igår & idag har det gått
som en dans på jobbet. 😊
 
Men på fredag ska vi ha första mötet face to face liksom man har ett möte före och där ska vi gå igenom massor frågor jag svarade på via internet och se vilken inriktning vi ska sikta på det fanns fem olika.
 
sömn, oro, ångest,
stress & paniksyndrom 
 
I mitt fall tror jag det kommer landanpå sömn&stress.
Jag sover ju som en kratta, konstant trött, lätt stressad där av ska de bli otroligt skönt o byta jobb i juni för då börjar jag på min arbetsplats och där kommer de bli så
himla bra. ❤️
 
 Mina sömnbesvär & min stress måste bort och jag vet att det kommer att ta tid och när psyklogen idag frågade vad jobbar du med och jag svarar personlig assistent så blev svaret.
 
Jaha då har du minsann att göra förstår jag.
Hon behövde liksom inte mer info man hörde på hennes röst också hur hon bara jaja de sa allt.
Vi har det tufft vikariebristen är enorm jag jobbar denna vecka 6 dagar går ut tre timmar extra imorgon för de behövs folk!
 
Men har planerat in en lite längre ledighet i maj så de ser jag fram i mot. 😊
 
Någon som testat kbt? 
Berätta gärna om du tyckte det var bra eller inte. 
#1 - - marianne cargus:

Men å vad spännande det där låter, att göra det på nätet....hoppas du berättar mer och om det hjälper dej. Självklart ska du inte berätta det pesonliga utan mer i ser stora hela.
Jag har gått en period hos en KBT terapeupt genom jobbet då de fick för sej att min värk var psykisk !? Jag var med om en riktigt hemsk sak på jobbet och klart det var ett trauma, men det fanns fysisk smärta med i bilden också....och terapin hjälpte inte mej.

Svar: Jag har ju bara gått till en kurator då efter förra förhållandet vet du och de var väldigt givande. men tyvärr får jag inte gå till henne idag eftersom hon är på ungdomshälsan och jag är alldeles för gammal.
Men nu handlar de ju inte om något sånt som förhållande eller så utan idag är det ju andra saker som arbetssituationen som ställt till detta!

Även om jag i juni kommer få en enormt stor förändring så är det ett tag kvar o dd kommer bli bra o då tror jag stressen minskas mycket också. 😊

Men ska berätta när de sätter igång absolut 😃
Kram
Erika Pettersson

#2 - - Marianne:

Hihi "aldeles för gammal" kunde inte låta bli att skratta lite, men vet ju vad du menar 😉
Ja jag tror det är bra att komma igång nu och inte vänta på att det kommer att bli bättre sen.....gissa hur långe jag sagt att "det blir bättre snart"? Haha
Kram

Svar: Haha! 🙈😂
Jag är likadan jag brukar inte ta tag i saker som rör mig själv jag tror det blir bättre sen, men eftersom det påverkar mig mycket i min vardag och de påverkar jobbet att jag inte orkar.

Det påverkar zeke för ibland känner jag att jag inte orkar ut o gå nu när oscar varit hemma sjukskriven har vi ju hjälpts åt mycket eftersom han var tvungen o röra på foten men jag får dagar där jag har världens energi så på något sätt är de ju påväg till de bättre för så var de inte nyligen.

Men jag är så glad att ha Zeke annars skulle jag aldrig motionera så han tvingar mig ut o de gör att jag efter ett arbetspass hinner varva ner o släppa stressen innan jag kommer hem.

Men ja detta jobb är tungt hoppas bara de blir bra snart när jag slutar resursa runt. 😊
Erika Pettersson