Då kör vi 😫

Då kör vi igång ytligare en ny vecka har nämligen en 6 dagars arbetsvecka fråga mig inte & säg inget!
Jag kommer vara knäckt på söndag. 🤦🏻‍♀️
 
Men jag går in i denna vecka med inställningen att detta kommer gå som en dans.
 
Förra veckan jobbade jag 7 dagar i rad och de gick, men i Fredags var jag totalt förstörd.
Lika så igår var jag ordenligt påverkad av trötthet och jag skulle trappa ner efter jag kom tillbaka ifrån min sjukskrivning, men ja det är lättare sagt än gjort.
Är man en arbetsnarkoman som jag som vill jobba och tjäna pengar så jobbar man mer än kroppen klarar.
 
Denna vecka skulle jag jobbat måndag, tisdag, fredag, lördag & söndag.
Men jag tog på mig ett pass på 3 timmar på onsdag 11.30-14.30 men tackvare at jag gjorde de så behövde jag endast jobba 2,5 timme i fredags i stället för 8 timmar!
 
Tanken var att jag tog dessa tre extra timmar för o lägga i komp, men drog ner timmarna förra veckan fördelen med att vara resursare som jag är att man kan ta ledigt några timmar så.
 
aja Oscar är sjukskriven hela denna vecka också pga sin fotskada så han har Zeke hemma hela veckan och det känns skönt.
Sen är de dags för Oscar o jobba igen, men både läkaren & arbetsgivaren ville att han stannar hemma tiden ut även fast han vill tillbaka o jobba denna vecka, men stå & gå 8 timmar o sträck med få raster kommer bli kämpigt för han har fortfarande ont i foten o får ta smärtstillande.
men en kraftig stuckning tar ju tid. 
 
Tog ett par jeggings idag pga lite kyligare väder och nu åker blusjackorna fram har tre stycken och känner jag mig rätt kommer de bli köp av fler innan denna sommar
är över. 🙈