Gnäll! 😪

Igår efter att ha jobbat 12 timmar dessutom stress på jobbet så fick jobba över lite sen stressa till nästa jobb för att hämta nyckeln tills idag då ingen är på plats o för att slippa hämta vikarie nyckeln så hämtade jag en på plats redan igår men blev stress då jag hann precis till nästa ställe innan hon som jobbade behövde åka iväg. 😪
 
Detta påverkade mig massor igår kväll kom senare i säng än vad jag tänkt mig!
Vaknade i morse och var helt knäckt min fot bråkar till tusen jag måste kontakta min läkare! 😑
 
Sen ont i halsen, värk i kroppen, svettas o fryser om vart annat en sekunden vill jag bara duscha iskallt nästa bada het som tusan och jag har verkligen inte tid att bli sjuk jag har så mycket jobb framför mig denna vecka och nästa vecka så jag har inte tiden för att vara hemma.
 
Det är ju inte meningen att oscar ska behöva jobba extra på helger jah måste också jobba med tanke på vad vi har för inköp på önskelistan så är det en hel del som ska sparas undan nu kom vi undan kanon bra med en ny säng med tanke på vilken rabatt den hade.
 
Aja jag ska inte gnälla och inte snacka pengar, men vem
jobbar inte för pengar? Förut så levde vi lite vi klarade oss bra jag behövde inte jobba så mycket utan vi har haft det bra, men nu har jag iallafall bestämt mig för att vi ska köpa ny hundbur/grindar till bilen men vi vet inte om vi ska köpa dessa efter valpen kommit eller före? Men kan säga att dom kostar eftersom jag vägrar köpa ett billigt märke!
 
Sen är det annat som vi vill köpa sen ska jag ju eventuellt till Ullared en sväng eller Oscar ska eventuellt också med men jag ska väl åka är planen! 😁
Och han ska fundera om han ska med så i november är planen o shoppa sönder igen. 
 
Aja nu måste jag iväg o jobba 😓
Jobbar 9.00-12.15 på ena stället sen är det bråttom vidare till en annan arbetsplats o jobba 12.30-16.30! 
Alla p.ass grupper ska iväg på stor möte idag men olika tider så vi vikarier är rätt så uppbokade om man säger så.
#1 - - marianne:

Jaha ja.....jobb jobb jobb....
Ska du inte skjuta upp Ullared? Eller några andra inköp, så du kan ta det lite lugnare med jobb och inte bli sjuk hela tiden?
Nu låter jag som en morsa, men tänker på dej och vill inte att du ska köra dej i botten p.g.a materiella saker.
Du måste vara rädd om dej...
kram

Svar: Jo du har mer rätt än någon annan.Jag pratade med Oscar förut om just din kommentar och han håller ju med dig omhan är ju på mig ofta att tagga ner, men i hela mitt liv har jag fått backa undan o inte kunna köpa saker pga att jag haft häst som kostat massor pengar.

Idag har jag en betydligt bättre ekonomi o ingen hobby som kostar minst 3000kr i månaden Zeke kostar ju i försäkring, mat osv men de är i inga 3000-4000kr i månaden. 😏

Så jag vill så mycket när jag vill ha något så kämpar jag som en tok jobbar ihjäl mig o köper de kanske har det med min uppväxt o göra att jag nu styr själv över min ekonomi o jag jobbar o tjänar egna pengar.

Men jag ska tagga ner o inte sätta sån press att vi ska bara si o så mycket i månaden.
Nu får vi ny säng som är välbehövligt de är inget spontanköp så utan något vi prata pm i säkert ett halvår o våra behöver verkligen bytas ut o efter sängen så får jag tagga ner lite 😊

För vi kommer kunna spara kanske inte fullt så mycket som under denna sommar, men Oscar kör ju fortfarande 100% o jag ska jobba men inte så intensivt varje vecka.

Kram
Erika Pettersson