Inte min dag.

I flera månader nu har jag inte mått så bra vilket tyvärr går ut mycket över Oscar och jag måste säga att: Han är helt jävla underbar ❤️
För han står inte bra ut han peppar & kämpar tillsammans med mig.
Hela tiden så finns han där dag som natt oavsett om han jobbar eller är hemma!
 
Det är inget mellan oss som spökar utan jag blev väldigt utmattad i somras det tog psykiskt rätt rejält och fysiskt jag börjar komma tillbaka till ett normalt liv och må bättre, men är så extremt känslig.
 
En del tycker ju inte man ska varken prata eller skriva om sitt liv för ser arbetsgivaren att man mår dåligt vill dom inte anställa en, men när gick mitt mående ut över jobbet?  förutom om jag varit sjuk i feber, haft migrän? 
mitt mående går ut hemma inte på jobbet om min arbetsgivare inte kan se min kunskap, erfarenhet m.m. då vet i tusan, men samtidigt så känns det som om ljuset i den tunneln kommit! 
 
I november kliver jag nämligen på ett vikariat! 😁👌
Efter detta eller före återstår att se är jag tvååring som det heter så jag kanske blir anställd då, vi hoppas.
 
Men åter till mitt månde jag har varit så himla trött, slarvat med min mediciner (levaxin) dumt dumt, men jag glömmer ta dom trots påminnelse i telefon. 😓
Skärpning!!
 
Trötthet, huvudvärk, lätt stressad, omotiverad osv.
Orkar inte ta tag i saker osv hemma, men nu har de börjat vända jag går längre promenad med Zeke jag rör mig alltså mer blir då trött fysiskt mer än pyskiskt. 
Vilket gör att sömnen sakta har blivit bättre jag vaknar kanske 2 gånger om natten i stället för allt ifrån 4-6 gånger.
dock har jag fått svårt att somna nu i stället, men jag är desto piggare hela dagarna/kvällarna också.
sover inte om dagarna längre som förut.
 
Men idag är en sån dag jag de brast jag har tappat motivationen för att jobba, för att göra något alls, men jag vet att väl på jobbet i dag & i helgen kommer de kännas bra för man mår så mycket bättre när man får jobba o får komma hem o vara trött efter en arbetsdag. 😊
 
Jag ska fortsätta o jobba med:
• Mindre stress
• Mer planering om dagarna framför allt med mat 
eftersom jag äter dåligt i perioder o äter hellre mer godis än mat för de går snabbare o få i sig än att stå o laga mar.
skärpning!
• säga nej till andra mer dom får lösa sina problem själva och jag kan inte alltid ställa upp o skjutsa, hämta, handla åt andra.
• Oscar & jag ska göra mer saker ihop bara vi två 
något vi båda trycker på ofta speciellt Oscar han har tjatat om de hela sommaren.
men ja umgås mer när vi är hemma tillsammans. 
 
De gör ju när vi umgås som jag hämtar energi o får ny glädje och mer ork att kämpa på framåt för jag vet att det en dag släpper på jobbfronten också.
 
Nu ska jag göra mig klar snart ska jag åka o motionera lite hundar, lämna dom hos syrran så hämtar Oscar Zeke sen och sen jobba! 👌
#1 - - Rebecca:

Rekommenderar att köpa en dosett, jag var hopplös med att ta mina antidepressiva när jag hade dem men vart mycket lättare att komma ihåg att se om jag tagit eller inte och så la jag den synligt där jag såg den när jag gick förbi :-)

Svar: Har tänkt de 🙈Annars är jag hopplös o de är ju lättare o kasta med sig i väskan också om man ska iväg o jobba så ska köpa en på måndag när jag är ledig. 😊
Erika Pettersson