Besök hos uppfödare 🍁

Idag har vi varit hos Zekes uppfödare Gittan alltid väldigt trevligt! ☺️
 
Gittan trimmade Zeke åt oss han blev så otroligt fin.
Borstade upp honom, fixa i ordning honom och allt sånt.
Sen hade jag ju fått order om att ta med mig kameran så jag passade på att fota Zeke, men även hennes hane chivas tillsammans med sin dotter blossa bland höstlöven så otroligt roligt.
 
Sedan blev det en del prat om framtiden första tiken är parad så gissa om vi håller tummar & tår att det föds en hane väldigt snart.
 
Jag är så spänd, nervös och förväntansfull.
Men samtidigt kanske det inte blir något det märks ju, men nästa tik paras i januari sen är det fler efter de som paras så det kommer ju komma en hane frågan är bara när mem vi hoppas på första kullen här nu då vi redan vet färgen men avslöjar inte något.
Ni får veta när det är dags 😉
 
Här är bilder på zeke jag fotade idag o Gittan som trimmat & ställt upp honom så fint. ❤️👌
 
#1 - - JUNITJEJ:

Vilken sötnos!

Svar: Tack 😊
Erika Pettersson

#2 - - Fanny Johansson:

Så fin hund och riktigt bra bilder!

Svar: Tack 😁
Erika Pettersson

#3 - - Marianne:

Jag tippar på en blå ;)
Hästen min f.f.d hade, gav jag smeknamnet chica, han hette givench....lite för långt att säga till vardags

Svar: Ah vi har lite namn vi gillar 😁Jag gillar ett riktigt skarpt så om oscar känner likadant om ett tag lutar de år de namnet.
Zeke skulle ju hetat de men de blev ju aldrig så han var ingen sån helt enkelt 😅
Erika Pettersson

#4 - - Marianne:

Nej det blev helt fel, chivas kallade jag honom, som den hunden du fotat :)
Hästen hette Givenchy

Svar: Hehe okej 😁
Erika Pettersson