Badhuset & shopping

Dagen började även idag tidigt egentligen skulle de nog varit skönt med en ledig dag, men men.
Saker var planerade och barnen såg fram i mot de.
 
Redan kl 10.00 var vid uppe på medley för att tillbringa förmiddagen i badhuset, innan hade jag hunnit promenera med Zeke, sen åka o skjutsa dom andra hundarna till pappa.
 
Åka o hämta Alwa & wiggo som skulle få en dag utan mamma & pappa o enbart få vara med sina mostrar & kusin 😁
Gick kanon bra. 
 
Efter lite lunch hemma blev det att skjutsa lillsyrran till stan och då även passa på att shoppa lite. 
Nu ska jag väldigt snart till Ullared så de känns så lite onödigt kanske o shoppa innan, men äsch det bästa är att jag shoppar av pengar som inte är planerade till Ullared så har fortfarande lika stor summa till Ullared! 😁🙈
 
Men i å ska vi för första gången julpynta idag köpte vi röda gardiner, filt, lite ljus o nya ljushållare.
har röda adventsljusstakar redan som åker fram lagom till första advent.
 
Jag ville köpa ännu mer idag, men lite får man begränsa sig, inser också att de ska bli massor nya gardiner till våren i sovrummet lär vi inte ändra eftersom vi har så himla fina mörkläggningsgardiner där o dom förblir där.
mem kök & vardagsrum kommer ändras 👌
 
Nu kör vi jul tema något tidigt men kunde inte hålla mig ifrån o sätta upp gardinerna o fixa lite älskar ju att göra om. 
 
#1 - - marianne:

Kul att ta med barnen till badhuset. ..antar att det är uppskattat av föräldrarna också ;)

Jag har redan rött i sovrummet, så min julpynt får bli tomtar och stakar...jag samlade på tomtar förr så jag har en del....hihi

Svar: Jodå blev lite tårar & panik.Wiggo är inne i en period nu då han är känslig, men väl i bassängen så var de så roligt dom hade inte ens ro att sitta o fika när vi köpte lite fika där för man blir både hungrig o törstig.

Men säkert skönt för föräldrarna med o få lite egentid 😉😊
Nyttigt för barnen med o göra saker utan mamma & pappa.

Åh jag tycker rosa & rött är så fint i sovrummet har vi ju rosa,lila,grått tema lite blandat, men de är så fint där inne sen vita möbler.
Svårt o se framför sig men där är jag nöjd.

Nu kör vi rött i vardagsrummet och till våren får vi se 😁
Erika Pettersson

#2 - - Marianne :

Ja det är nog nyttigt för barnrn att göra saker med sina mostrar...
I sovrummet på gården är det lila i olika nyanser, grå säng , ekpanel och vita sängbord...
Vi valde ju färg på väggarna och sen möbler och textilier eftet den

Svar: Absolut så dom inte blir bundna vid mamma &Pappa hela tiden de är nog nyttigt 😊

Låter fint sovrummet kommer gå i grått & rosa på heltid tror jag 👌
Är sugen på gråa mörkläggningsgardiner vi har lila/rosa nu jättefina men Oscar vill ha kvar dom för de ger ju en hel del färg till sovrummet
Erika Pettersson