Vi ska bli fyra.. men inte än!

Ni som har mig på facebook har ju redan läst och försått trots att det inte är dags ännu.
Drar inte hela historien här eftersom den är överstökad, men efter lite missförstånd och mycket prat och skriverier med uppfödaren till Zeke så har vi äntligen fått de besked vi väntat på.

Jag & Gittan har missförsått varandra och det blev lite tokigt ifrån båda sidor, men missförstånd går reda ut och ingen skada är skedd så jag är nöjd, Oscar är nöjd och Gittan är nöjd.
Men vi har pratat ut jag jag öppna mitt hjärta hur jag kände och upplevt saker.

Jag & Oscar har äntligen fått ett erbjudande 
under sensommaren/hösten 2017 kommer första tiken paras och sen rullar det på med ett par tikar till under vintern 2017/början av 2018 jag tror hon skulle para tre-fyra tikar under höst/vintern nu 2017-början av 2018 och sedan en tik hösten 2018.

Vi har blivit lovade första tjing på den hane som föds ifrån någon av dessa tikar. :D
Jag har sagt det innan färgen för mig spelar ingen roll om det blir en till trefärgad, sobel eller blå det viktigaste är att det är en hane och en fungerande familjehund.

Jag hoppas ju att första tiken som paras redan nu 2017 kommer få en eller flera hanar, men tyvärr styr vi ju inte det där, men blir det inte ifrån Daisie, kanske det blir en ifrån Zekes syster Looka om inte de så hoppas vi Ingrid får en hane men någon av dessa fyra som det lutar åt borde få en hane tror vi men de blir nog tidigast en vårvalp 2018 så ca om ett år kan vi ha en valp på g ifrån samma kennel som Zeke. :D
Man tänker ju, men gud ett år rolig du är, men ett år går fort tro mig.
Kanske inte om man väntar på något, men sommaren kommer gå fort sedan får vi väl en seg höst o vänta, men vi hoppas ju på att månaderna går fort och att första tiken får en hane såklart. ;)

 
Zeke ska få en lillebror under 2018. :D
Och då blir Zeke 4 år nästa sommar dessutom så kanske blir perfekt med en valp till honom då.
#1 - - marianne:

Spännande..... (jag hoppas på en blå)

Svar: Hittills har hon endast fått en blå hane första hon fått :/ o han är såld bor här i Finspång så verkar vara svårt o få fram just en blå hane men blå tikar har hon fått två sist tiden.
Erika Pettersson