Stress.

Oj vilken vecka detta blev.
Redan i Fredags hade jag fullt upp och sedan dess har det aldrig lugnt ner sig.
 
• Fredags var det fullt upp handla, frissan, kalas hos morfar, bad Zeke, borsta och fixa inför lördagen.
• Lördags var det kennelträff i motala (över en timme här ifrån) hela dagen gick åt!
var riktigt trött efteråt.
• Söndags jobbade jag 13 timmars pass. 
• Måndag kortare jobb, men skjutsade Pappa på
eftermiddagen, skjutsade Viktoria, var en sväng hos mamma så blev sent hem ändå.
•Tisdag idag då kör vi ett 13,5 timmes pass
• Onsdag kör vi 7.00-14.30 sedan blir o hämta syrran i från jobbet, en snabbis till veterinären då Zeke ska få en vaccination så det går förvisso på några minuter sedan blir det en kortis o hälsa på tvillingarna.
• Torsdag kör vi ytligare ett arbetspass 8.00-16.00
 
På 5 dagar har jag lyckats jobba 47,5 timme. 
I morgon skulle jag vara ledig, men nej! 
Chefen ringde igår och behövde ha mig imorgon mellan 7.00-14.30 och torsdag skulle jag jobba delat enda fördelen med att dom ringde idag igen o bad mig byta pass var att jag får mer timmar och jag får jobba dagtid!
i stället för 9.30-12.30 + 18.30-22.00 så jobbar jag 8.00-16.00 och där av får eftermiddagen/kvällen fri.
 
Utöver att det inte funkar bra med vikarier som ska jobba o hoppar av så blir jag förflyttad ifrån de vikariatet jag fick på 94% till ett annat ställe kommer få ett vikariat på samma tid slutet av maj till slutet av juni på ambulerande arbetsplatsen där jag även ska vara hela sommaren.
fick förfrågan om att byta och då sjunker procenten en aning inte jättemycket men lite men jag slipper journätterna och jobbar dagtid/kvällar som jag trivs med så pengarna känns oviktiga i de läget.
 
jag föredrar att trivs och må bra plus att jag kan gå ut  extra på lediga dagar om jag orkar och vill.
Så slutat av maj nu kliver jag på schema o slipper dessa timvikarie pass om jag själv inte väljer o gå ut extra utöver schemat! 😁
Mer planering och allt så underbart dessutom älskar jag denna arbetsplats jag är på ikväll, onsdag & torsdag o dom vill ha mig här. 👌
 
Slut gnällt om all stress men jag sover dåligt om nätterna och jobbar långa dagar och utöver jobb ska annat skötas o folk skjutsas. 😴
Men hoppas det lugnar ner sig snart hae valt att inte jobba fredag & lördag behöver återhämtning där i mot kan jag tänka mig o jobba på söndag om det behövs. 😊
 
slut på gnäll inlägg hur mycket jag har o göra, men man planerar in ledighet sen ringer chefen o det finns ingen annan som kan ställa upp o jobba? hallå... 🤔
vill folk inte jobba längre vad lever folk av för pengar?