Morgon promenad ☀️

Ingen sovmorgon här inte fast idag var det jag som drog upp Zeke faktiskt han hade nog gärna legat kvar ett tag till, men tänkte vi behöver ta en promenad innan värsta värmen slår till.
 
Men ändå åkte kyltäcke på då de visa 26 grader i solen och 19 i skuggan. 😪
Man ska inte klaga på värmen, men Zeke trivs inte riktigt.
Men med Kyldyna i bilen och detta täcke på promenader så klarar vi dessa varma dagar också.
 
 
Har hunnit städa av i köket pch plocka i och ur diskmaskin och hunnit göra 1,5 liter hemmagjord dressing eftersom jag åkte på att fixa inför syrrans 30 års kalas idag.
 
Dressingen är gjord det är bara jag & pappa som kan göra de sen ska jag baka blåbärspaj sedan åka en timme tidigare till syrran o fixa pastasallad.
Snäll som man är. 😉
#1 - - Carro92:

Åh! Såg att du har sheltie!!! 😍 Underbara vovvar och helt otroligt mysiga! Har jobbat och vart dagmatte pt denna ras och i vinter ska jag införskaffa mej en egen sheltie som även är halvbror till den jag var dagmatte till för två år sedan 😍

Svar: Va spännande 😀De är en helt fantastisk ras jag kunde inte köpt mig en bättre hund.
Vi väntar på nummer två här hemma, men det är ett bra tag kvar under våren 2018 har vi planerat med våran uppfödare till denna då att vi ska köpa en till!
Hon parar inte förens sensommaren/hösten 2017 igen men vi har första tjing på omdme föds en hane så vi längtar o längtar hoppas månaderna går fort.
Och då har Zeke hunnit bli 3,5 år också o förhoppningsvis kan uppfostra den lilla lite.

Har du tänkt en speciell färg eller kör du på de som de blir? 😊
Själv är jag svagast för trefärgade o Zeke är så otroligt fin så kan bli svärt o hitta en så fin till trefärgad men vi ska väl ha en sobel eller blå hane troligtvis.
Erika Pettersson

#2 - - Olivia:

Har tänkt köpa sånt täcke, tycker du det funkar bra och vars köpte du ifrån? :) Jätte bra blogg!!

Svar: Jag tycker absolut du ska satsa på ett men köp ett billigare detta är köpt ifrån granngården o var ganska dyrt, men hööks har runt 199-249kr beroenden på storlek tror de är 40-45 som ligger på 249kr kanske storlek 50 också.Men de är lite billigare o de duger fint! 😊

Mitt kostade närmare 400kr
Min har otroligt mycket päls och inte fällt av all vinter päls så har detta på promenader o han skuttar, springer full av energi utan kyltäcke orkar han knappt ingenting i blir snabbt överhettad pga att han är svart med.
Erika Pettersson