Kan inte sova.

Idag skrev jag ett inlägg på Facebook jag innan var så glad för jag & Oscar har pratat enda ifrån dag ett att jag vill ha en till hund som sällskap & lekkamrat åt Zeke.
Detta var något jag drömde om tidigare också, men det går inte stressa fram o skaffa en till hund.
 
Jag ville se att det funkar med Oscar att han & jag håller ihop och nu har jag ju förstått att han är här för att stanna ni kommer få se längre fram vad vi har i tankarna men han har verkligen gett mig en kärleksförklaring så vi känner att det känns rätt att börja kika runt inte leta hysteriskt men kika runt, lyssna på andra med hundar, osv.
 
Av en ren slump så har jag fått kontakt med en uppfödare som ska låna ut sin 1åriga hane på foder mot att behålla avelsrätten och en annan person som har en 4årig hane.
1 åringen finns inom 3 mils radie andra inom 7 mil ca och vi har ju inget i mot åka så korta sträckor flera gånger.
 
Inget är bestämt men jag ville ju skriva ut min glädje efter dagens samtal med uppfödaren till 1 åringen för jag blev så glad men det rullade in kommentarer som fick mig att tänka jag gör fel jag tänker fel och jag tänker inte på Zeke som är mitt allt så tårarna kom för de kom som ett hårt slag att en person inte verkade vilja bli glad men jag har ju väntat på ett erbjudande om en sheltie valp? Men hane efter hane har sålts och jag får inga svar hur länge vi ska vänta? O då tappar man lusten o vänta efter 1,5 års väntan o flera kullar senare.
 
Sedan fick jag jätte fina & trevliga kommentarer också som försvarade mig alltså ni gick in o stöttade mig?! Förstår ni hur underbara ni är och hur glad jag blev för jag tog verkligen illa upp när man fick dom andra kommentarerna.
Men det var ju bara en perosn som hade åsikter andra önskade oss lycka till och verkade glada för vår skull! 😃
 
Vi får helt enkelt se fortsättning följer...
denna vecka blir de o besöka 1 åriga hunden ihop med Zeke 🙂
 
Du är vårat allt och vi skulle aldrig aldrig utsätta dig för fara eller stöta bort dig du är ju våran bäbis ❤️😘
#1 - - marianne:

Men lilla gumman.....HUR många gånger ska jag säga att du inte ska ta åt dej? Du vet ju vad du vill och du vet vad du gör, så låt ingen trampa på dej....även om jag tror att den första kommentaren hon skrev var av välvilja, men sen kändes det som prestige och att hon ville försöka få bestämma över er. Att säga det där om "enklare med samma ras" vad fick hon det ifrån? Det var bland det dummaste jag har hört....hon må vara uppfödare, men jag har haft hund i nästan hela mitt liv och olika raser och vad skulle vara svårare med det? *ruskar på huvudet*

Jag hoppas ni hittar den hund som passar in i er lilla flock,
kram

Svar: Jag tror du får komma hit o banka in de i skallen på mig för det verka tusan var omöjligt annars!!🙈😂
Nu har vi skickat PM eller hon pma mig på Facebook i dag och det blev en hel del meddelande så jag lättade mitt hjärta och vi får se hur det blir framöver.
Eftersom hon inte kommer ta fler valpar nu ändå förens hösten / vintern 2018 så är de långväntetid på en valp därifrån.

Så vi ska ändå hälsa på denna powder puff 🙂
Kram
Erika Pettersson

#2 - - Josefin:

Så fin vovve du har! :)

Svar: Tack 😀
Erika Pettersson

#3 - - Marianne :

Men åhhh en powder puff <3 hur söta är inte de? Men vet att de har mycket energi, och drt jar ju Zeke också så...

Jag får svänga in när jag åker förbi nästa gång och då jäklar ska du få känna på "banka in i huvudet" haha
Kram

Svar: Nu väljer vi dock o tacka nej till pp hanen eftersom vi bestämde att vi avvaktar en sheltie hane ifrån Gittan :)
Tre hundar vill jag inte ha🙈
Någon gräns får de finnas om ett år har vi ju förhoppningsvis en sheltievalp hemma 🙂
Erika Pettersson

#4 - - Marianne :

Ja det förstår jag....