4 år idag.

Idag är det 4 år sedan jag jobbade min första dag som personlig assitent jag gjorde nämligen intro idag för 4 år sedan och det roligaste var att jag idag har varit och jobbat några timmar på samma arbetsplats som jag startade min karriär som personlig assistent för 4 år sedan.
I 4 år har jag kämpat och jag hoppas nu 2017 blir mitt absolut sista år som timvikarie jag är trött på att aldrig veta hur mycket jobb jag får, oroa mig för lön, oroa mig för allt.
Även om jag idag lever ett sambo liv och vi har det bra så vill jag kunna bidra till hushållskassan jag också.
Men 2017 är inte slut än och hittills kan de bjuda på många bra överraskningar hoppas vi på. :)

Idag kom mitt anställningsavtal för vikariatet jag tackade ja till.
Ifrån början skulle de inte alls ligga på runt 100% men ibland ska man väl ha lite flyt för nu när papprena kom så ligger de på över 96%.

Kan inte direkt ge beröm för hur snabba dom är o skicka ut schemat visst det var en röddag mitt i allt, men ändå.
Idag kom papprena och schema som gäller ifrån 31 august till 20 juni för att sedan få nya anställningsavtal och nytt schema till 26 juni till slutet av augusti.

Men nu är det här och jag är så nöjd. 
Jag är ledig i princip varje helg hela juni vilket är otroligt skönt med tanke på att Oscar är ledig enbart helger.
Eftersom det kliver på en annan tjej midsommarveckan på de schemat jag går och jag går på ett annat schema.
Men det bästa av allt jag är ledig varje helg förutom den 17 juni då har jag och en bytt så jag ska jobba hennes lördag och hon tar en söndag åt mig i juli i stället. :)

Jag jobbar enbart kväll dom veckor Oscar jobbar eftermiddag/kväll när han jobbar förmiddagsvecka jobbar jag som längst til 16.00 och han är hemma 17.00 hur bra kunde de inte bli? :D
Kör gärna kvällar när han ändå jobbar kväll för då blir de i princip bara hem o sova för vi slutar 21 eller 21.30.

Äntligen känns det som om jag kan andas ut jag har en trygg inomst till sista september åtminstånde och nästa avtal som kommer ifrån 26 juni och framåt ska innehålla minst lika höga procent så jag är så himla nöjd. :)
Åh framför att jag älskar mitt jobb jag skulle ju aldrig jobba inom vården det fanns inte sedan skulle jag bara sommarjobba en sommar för o dra in lite inkomst - idag är jag fast och kommer antagligen inte vilja byta yrke.
Möjligtvis testa mer boende osv, men vi får se personlig assistent passar mig fint.

 
Det gäller att kämpa och aldrig ge upp.
Ha en bra kontakt med brukarna och med kollegorna så kommer man kunna gå långt även om det inom kommunen tar många år o få en fast anställning ,men det är värt o kämpa.
Senaste året har jag ju varit tryggad med jobb varje månad även om jag inte vetat de hela tiden, men nu när jag blickar tillbaka har jag haft en snarlik lön varje månad!
Nu är jag trött o varm så ska fixa lite käk och varva ner tillsammans med Zeke :) 
Oscar jobbar.. ;( 
#1 - - Anita:

Fort tiden går! :D

Svar: Ja verkligen 😀
Erika Pettersson