Mera fynd ✌️😀

Jag bara måste visa upp vårt nya vardagsrum som inte är fullt klart ännu, men det kommer bli bättre och bättre. 😀
 
Igår fyndade vi ett bord & stolar som ni säkert sett i inlägg under därför tänkte jag vänta med detta inlägg, men vi kör på för flera av er följer ju mig på instagram.
 
Ikväll hämtade vi hem en ny soffa tänker inte ens skriva vad vi gav för den helt otroligt, men då tjejen ville bli av med den omgående idag efter budgivningen som slutade 17.00 så backade killen ur som vann och Emma skickade att hon kunde hjälpa oss så en timme senare hämtade vi hem en ny soffa 😀
 
Jag älskar våran gamla soffa en ektorp ifrån Ikea men ville ha en ny och denna är fortfarande begagnad men ändå nyare än våran ektorp. 
 
Sedan rotade jag fram gamla lampor jag köpt som passar våran svart/mörkgråa inredning vet att vi kör mörka möbler allt är svart / mörkgrått även tapeten är grå/vit/svart men ska åka till dollarstore någon dag o köpa filtar, kuddar med färg så man kan piffa upp inredningen med färg på gardiner, kuddar osv. 
Så mer ska fixas! 
 
Ett nytt bord ska köpas o ha framför soffan också svart såklart men de blir bra.
 
Ny matta kan ni skymta vis soffan även matten vid svarta runda bordet ska bort och gardinerna så ska de upp någon annan färg o ny mörk matta.
 
Nästa omgång blir sovrummet 🙈
Vi vill ha ny säng men inte hel säng utan resårkärnor osv för ramen älskar jag o vill behålla 😊
Köpte ny duk idag med. 
 
#1 - - marianne:

Det är ju toppen att hitta vad man vill ha på loppis.....jag älskar att gå på secondhand och pilla på saker, men köper sällan något....jag har så det räcker och bli över...hehe
grått är en av min favoritfärger i inredningen, som du säger så kan man ändra med kuddar, gardiner etc i olika färger och på så sätt få "nya" rum.

Apropå soffa så har jag valt en till min lägenhet....på en möbelaffär....DYR!!!
men jag kände direkt jag såg den, att den var min.
Den enda chansen att spara de pengarna, är att den är såld när jag kommer för att köpa den. ..hehe

Svar: Ja de är kanon 🙂Känns som många flyttar nu innan sommaren o då rensar folk, köper nytt osv säljer till bra pris om man kan hämta samma dag osv.

Unna dig en snygg & skön soffa du 😉❤️
Erika Pettersson