Bockar av listan!

Nu har jag ju fem dagars ledigheten sammanhängande faktiskt det mesta under hela sommaren.
Har en helg ledigt tre dagar, men då är den helgen fullbokad.

Nu försöker jag två av mina lediga dagar bocka av lite måsten för att sedan kunna njuta av att ingenting göra någon dag eller två också. :)

Idag har vi lyckats 
• Städa av hemma inte storstäda, men plocka undan, torka av,dammsuga.
Har även städat ur kylen och torkat ur hela kylen.

• Skulle tvättat köksfönstret för de var så jäkla skitigt övriga fönster är inte fullt så skitiga, men köket var hemskt, men jag hann ta en sida innan Oscar kom och sa: Jag kan fixa de där för de såg roligt ut :D 
Sagt och gjort han tvättade köksfönstret ska se om jag orkar fixa ett fönster till idag kanske sovrummet.
Annars får vi ta de en annan dag tar lite i taget man ska ju hinna vila upp sig också.

• Jag har sköt tvättstugan o tvättat gardiner, och kläder.

Känns skönt att ha fint hemma, men känns som vi städar hela  tiden. :D 
Vi har inga barn, men ändå blir de så stökigt, men vi orkade inte igår o plocka undan efter mat, disk o allt så då blir det dubbelt upp idag.
Nu gör vi ju om lite hemma också o rensar o har oss, men de blir bra.

Idag har jag kloklippning av Zeke kvar imorgon ska han trimmas för herregud så öronen ser ut och badas inför midsommar om jag inte trimmar idag de märks klockan är inte så mycket. :)
Oscar & jag har planerat för en filmkväll sen ikväll vi har flera filmer vi vill se action filmer som vi tycker om.

#1 - - mariannerma:

Skicka hit Oscar, han kan roa sej med mina fönster som flugorna skitade ner på tre dagar...;) Jag klarar inte fönsterputs för axlar/rygg/händer så jag hatar det verkligen....när jag var yngre tvättade jag de var och varannan vecka.
Kul att göra om hemma :) men ta det lugnt nu, jag tror du behöver vila och göra lite ingenting dessa fem dagar

Svar: Haha, får dumpa av honom när vi åker till Ullared så får han städa 😉😂Tror dock inte han skulle bli så glad!
Han tycker städning är tråkigt, men sen vi börjat göra om hemma har vi båda hittat suget 😊
Erika Pettersson

#2 - - Marianne:

Äsch vilken tråkig en ;)
Jag får väl fixa själv då...hihi
Städning är roligt om, men här är så tungstädat, snart blir det lättare och jag behöver bara städa efter mej och Leo

Svar: Jag kan tycka städning i perioder är roligt, men nja men jag avskyr också när det är stökigt, skitigt så jag städar ofta för jag vill ha de felfritt hemma :)
Erika Pettersson