Blir tokig! đŸ˜€

Blir tokig snart jag orkar inte 😭
I veckan nu sÄ jobbade jag  MÄndag till Fredag innan veckan gick jag ut extra pÄ helgen ocksÄ och missade min systersons 20 Ärs firande.
 
Har tackat nej till flera förfrÄgningar nu om jobb bland annat idag hade jag av misstag tillgÀnlighet uppe i vÄrt system fungerar det nÀmligen sÄ att systemet kan automatiskt lÀgga upp tillgÀnlighet Ät en om man vÀljer en specifik dag eller dagar eller veckor ja la upp en söndag för att skulle de inte gÄ o lösa skulle jag kunna köra eftersom min helg ÀndÄ var förstörd med jobb förra helgen och har missat att logga in o kolla annars vet bemanningen med sig att jag brukar ta bort men alla hör misstag o jag har inte tÀnkt pÄ att logga in dÄ all tillgÀnlighet Äkte bort till 28 augusti sÄ fort mitt schema kom! 
SÄ har inget annat o göra pÄ den tiden..
Dessutom om dom skickar förfrÄgan sÄ lÀggs tillgÀnlighet upp? Varför? Hur kan de bli sÄ? 
 
DÄ har det blivit upplagt tvÄ söndagar framÄt automatiskt var ena Àr jag bokad och idag fick jag bokning nu lite före 7.00 och har inte tid eller lust att jobba idag eftersom jag sedan kör mÄndag-torsdag sen lördag till tisdag.
Detta Àr min ledig helg..
 
FörstÄr att bemanningen Àr stressade över hur dom ska fÀ ihop det vid sjukdom osv, men jag gÄr redan pÄ ett ordentligt schema och har knappt nÄgra lediga dagar nÀr ska jag fÄ se min hund & min sambo? Efter augusti? 
 
Blev arg, besviken & ledsen nÀr dom tror man Àr en robot men helt Àrligt jag har inte sovit sÄ mycket som jag gjort denna helg tog sömntablett för o fÄ sova i helgen o herregud jag var sovit de har varit sÄ skönt och vÀlbehövligt nu kommer energin tillbaka o snart sÄ kommer jag orka köra igen.
 
Jobbar mÄndag till torsdag sen lördag till tisdag.
Sedan ledig dĂ„ jag gĂ„r av ett vikariat för en som varit sjukskriven sen ledig 5 dagar över midsommarhelgen o allt sedan kliver pĂ„ sommarvik 26 juni. 😊👌
 
Vill med detta bara fÄ skriva av mig jag fÄr sÄn extremt Ängest och skuld stackars mina kollegor varför tog jag inte detta dom orkar inte heller köra pÄ dom behöver vila. 
Men jag behöver ocksÄ vila och göra saker som inte handlar om jobb hela tiden!
 
Aja hoppas det löste sig och att det sÀtts lite press pÄ övriga vikarier att ska ni vara kvar som vikarier i denna grupp fÄr ni stÀlla upp o ta pass!
Vi har ju andra vikarier? Men ingen vill? Varför?
Är jag verkligen den enda? HallĂ„ jag eller ordinarie fĂ„r köra, hum... 
 
Detta Àr inte o klanka ner pÄ nÄgon men förstÄelse och sÄnt vore bra och försöka fÄ oss som gÄr pÄ schema att vila upp oss sÄ vi palla vÄra ordinarie pass.
Fick samtal igÄr med o gÄ ut o jobba sa att hör av dig om du inte körninorgon i god  tid sÄ hadd jag fÄtt veta igÄr kvÀll hade jag kört idag men men..
 
Har mitt schema o jag försöker kÀmpa.
#1 - - Cissi J:

Du fÄr försöka sluta ha dÄligt samvete, det Àr ingen pÄ bemanningen som kommer att tacka dig om du blir sjukskriven för utbrÀndhet. Den första du har ansvar för Àr dig sjÀlv, du kan inte hjÀlpa andra om du inte mÄr bra.

Svar: Jag vet, jag vet. 😊Men jag Ă€r ju sĂ„n som person som vill stĂ€lla upp pĂ„ allt och alla jĂ€mt det ligger liksom i min natur o jag har svĂ„rt att slĂ€ppa de, men förstĂ„r precis hur du menar.

Men jag har sagt ifrĂ„n 👌
Och kommer ta extrapass enbart om jag har ork vissa veckor Àr lugnare o dÄ kan man absolut gÄ in lite extra.
Erika Pettersson