Bjuder på middag 🍔🍟

Det är inte första gången vi får spontan ryck och får för oss att bjuda på middag.
Denna gång var vi i alla fall ute några timmar tidigare än vanligt, haha!
Vi insåg att vi behövde handla dock både mat och en ny fritös så kan väl säga att detta blev en dyr middag ;)

Det blir inget speceillt utan enkelt men gott såklart.
Grillade hamburgare tillsammans med friterad pomme 🍔🍟 så vi åkte till coop och köpte en ny fritös för 649kr vi skulle köpa en ny ändå men tanken var väl inte för så dyrt, men nu ville Oscar prompt ha den då den var av märket obh nordica och den vi kikade på låg bara på 200kr mindre så blev inte jätte mycket dyrare. ;) 

Så för att kunna fritera så behövde vi en ny fritös så köpt o fixat sprillnas ny.
Anledningen att denna tanke med just denna mat funnits är för att vi är riktiga mc donalas fan och älskar donken och max och vi fick en jätte liten fritös av Mamma i vintras och vi har tänkt nu när vi gjort om hemma att vi skulle bjuda hem Emma & Björn med barnen för Björn är ju galen i hamburgare och sånt. 
Men eftersom dom reste bort idag så blev det att vi bjuder andra.

Oscar står för middags fixet o jag hackar grönsaker o dukar fram.
Kommer bli så gott, enkel mat men gott enligt oss :D 
Efter igår med grillat o allt vill min mage inte ha något jätte avancerat då jag legat hela dagen däcken o mått dåligt!
 
 
#1 - - Marianne:

En fritös har jag alltid tänk skaffa men det blev aldrig av, numer är det ingen ide då jag så gott som aldrig äter friterad mat...blir nån gång om året.

Svar: Vi har haft en eller har två nu men ena var för liten o sliten så behövdes en ny 😁
Erika Pettersson