Tisdag 4 juli

Då var juli månad här och det närmar sig att Oscar ska gå på semester :)
Förra året hade han tidig semester tror han började runt 9 juli med semester i år har han två sista veckorna i juli samt två första i augusti, men typiskt nog så är det den perioder det är som värst för mig med jobb, men vi har sagt de att så här är våra liv jag jobbar som intensivast på sommaren han har semester, punkt.

Vi sliter i allafall inte på varandra ;)
Skämt o sido det kommer en höst sen och nästa sommar hoppas jag att jag inte kommer jobba så här har jag inte en fastjänst så kommer vi väl försöka planera hans veckor och sen säger jag ifrån om jobb minst en-två veckor under hans fyra veckors period så vi då kanske kan ta och åka iväg.

Men men vi kör denna sommar det var ju likadant förra sommaren och vi får försöka hitta på saker när jag är ledig och det positiva är ju att Zeke kan vara hemma och slipper åka iväg till hundvakt.
Dock klagar ingen av oss när lönerna trillar in med tanke på att han jobbar 100% och jag 100% :)

Så slutklagat, men lite deprimerande är det ju att man under hans semester jobbar som värst tror det var en vecka jag jobba 3-4 dagar och inte jätte långa pass så de är ju skönt i allafall.
Sen planerar väl att inte jobba jul, nyår osv i år heller utan i så fall blir det kortapass så vi kan fira sånt ihop.

Men nu är det sommar och 4 juli det närmar sig att vi varit ihop 1 år tänk att det gått bara 1 år ? Känns som flera år då vi redan bor tillsammans, vi är sambo vi planerar framtiden för fulla muggar vi bestämt så tidigt för att det skulle vara vi två ♥ för alltid!

Jaja blandat inlägg om allt möjligt flummigt, men tror jag sovit för mycket idag för att vara klar i hjärnan. ;)
Har gått en förmiddagspromenad med Zeke 
Kört igång massor lakan och handdukar i tvättstugan 
Och nu inväntar jag att allt ska bli torrt där nere så jag kan hämta upp de innan det är dags för att åka o jobba ett eftermiddag/kvällspass.
Kör en rätt lugn vecka faktiskt vilket är skönt då jag fortfarande är så otroligt trött och seg i kroppen av någon anledning.

Idag 4 timmar & 15 min
I morgon 4,5 timme
Torsdag 5 timmar & 15 min
Lördag 13 timmar lite tuffare pass, men med tanke på att jag kört tre kortpass innan så är de ju lugnt.
Kör rätt lugnt nästa vecka med har bara ett 13 timmars på tisdagen sen rätt kortapass.
#1 - - anneli:

Så hade jag alltid förut, men jag har bestämt mig att sluta i vården och börja jobba med något annat :)

Svar: Usch så trist 😒Jag hoppas på en fasttjänst snart så man kan ha riktig semester om inte så kommer jag kanske inte tacka ja till en hel sommar 😊
Man kan ju välja att tacka nej till vissa veckor
Erika Pettersson

#2 - - Anita:

Oj, tufft med 13 timmars pass...!! Kämpa :D

Svar: Jajemen blir tuffare i augusti när man kör tre såna tre dagar i rad 😴

Men blir fina pengar i slutändan 😁
Erika Pettersson