Huvudvärk!

Igår & idag har jag lidit av sån extrem huvudvärk/migrän.
Jag har ju sen tidigare problem med en nerv/muskel i nacken som jag fått muskelavslappnade utskrivet av läkare p.g.a dessa besvär.
Troligtvis skadade jag nacken 2008 när jag väldigt illa flög av ponnyn jag hade då och jag olyckligt nog landade på vänster sidan av huvudet jag bokstavligt talat dök i backen med huvudet före!

Jag är bombsäker på att den avflygningen ställde till med denna skada i nacken!
Har efter de stora problem med ländryggen också, men som dom flesta vet så slutade jag med hästar efter att ha hållit på i 15 år.
Kroppen är viktigare och dom skador jag fått de är inte kul då.

Hade bokat träningpass igår, men fick avboka p.g.a. sån extrem huvudvärk lika så idag skulle vi träna, men jag har legat nästan hela dagen fick duscha Zeke efter förmiddagenspromenad och efter de blev det sängen p.g.a. huvudvärk & illamående.

Det känns så långt ifrån bra som de kan för jag har inte tränat sedan i torsdags, men samtidigt så är det som det är jag insåg igår att mina muskelavslappnade är helt slut finns inte en enda tablett hemma ups!
så oscar fick massera o massera använde vetekudden o allt så nu väntar jag på att syrran kommer o kör mig till apoteket för dom tabletterna är ett måste värktabletterna hjälper tyvärr inte.

Får jag bara i mig en tablett så är jag okej till kvällen jag vet ju de sedan tidigare, men då är de för sent för gymmet så därför har jag bokat pass på fredag eftermiddag samt imorgon tänker jag dra dit och sen är planen på lördag också för söndag jobbar jag.

Vissa veckor blir sämre än andra, men jag är så förbannat sugen på o träna, men inte få migrän o bli sängliggandes.
hade jag hämtat ut tabletterna igår hade jag varit ok idag, men dum som jag var tänkte jag att jag tar de imorgon efter gymmet detta går över tills imorgon med vila, värme o värktabeltter jo tjena.

En enda tablett behövs så nu ska jag snart iväg sen fortsätta min vila ikväll. suck... 
#1 - - marianne:

Men åh vad jobbigt, det känns som du aldrig kommer igång riktigt med träningen ju.....hoppas du får tag på dina tabletter så värken släpper, jag vet hur det känns när kroppen sätter stopp för det man vill/behöver göra

Svar: Känner lite så med så fort jag börjar träna fårjag bakslag dd går en vecka med 3-4 pass sen börjar kroppen bråka! Men idag ska vi faktiskt o träna igen mår bättre trots migränanfall i natt men värken i nacken har släppt tackvare att jag hämtade ut medicinen igår! 👌

Så nu idag klr vi o har bokat pass på fredag så ska iväg då med kanske bara blir två dagar denna vecka men bättre än inget alls!
Erika Pettersson