Starkare đŸ’Ș

Bara för att man Àr slÀkt behöver man inte ha kontakt med varandra och nu kÀnner jag att jag har ett stabilt liv tillsammans med Oscar & Zeke och jag behöver inte ha en stor familj och jag behöver faktiskt inte ha massor folk runt omkring mig.
 
Jag kommer gÄ starkare ur detta Àn nÄgonsin innan tackvare att jag vÀljer bort personer eller har valt bort personer som inte tillför nÄgot vettigt och nÄgot bra.
 
Nu nÀrmar vi oss jul och Äterigen drar tvÄ personer igÄng ett onödigt drama samma sak varje Är varje högtid sÄ Àr det nÄgot.
 
Idag kÀnde jag bara nej tack du & du ut ur mitt liv jag fÄr inte ens glÀdjas Ät att Äka till Ullared jag fÄr inte prata om hur mycket jag sÄg fram i mot den resan vi gjorde i november utan att de vÀndes till nÄgot negativt.
för mig var att Äka till Ullared stort och nÄgot jag inte haft möjlighet till innan jag har varit dÀr tvÄ gÄnger i Är tackvare att jag Àntligen tjÀnar egna pengar har fÄtt fastanstÀllning osv och nu fanns möjligheten har tjÀnat egna pengar i flera Är förvisso, men ja inte sÄ att jag kunnat spara sÄ mycket jag / vi gjort detta Är. 
 
Men fÄ höra ryktes vÀgar hur en av ens förÀldrar pratar skit om en och om ens glÀdje att fÄ spendera pengar, köpa saker man vill ha, sÀger bara avundsjukan Àr stor och jag har bara en förÀlder som faktiskt stÀller upp, som alltid finns dÀr, som sÀtter oss sina egna barn före annat.
 
Jag har ju inga barn vi har inte valt o skaffa barn Àn och min andra förÀlder har valt att endast ha kontakt med mina syskon som har barn för barnbarnen Àr sÄ viktiga men vi andra tvÄ som inte har barn Àr inget vÀrda.
 
Jag Àr sÄ van vid all skit men nu kÀnner jag bara jag vill inte ha med denna person o göra och har Àven valt bort flera av min syskon har valt bort tre o har tre kvar som jag umgÄs med! 
Jag vill inte lÀngre krusa o fÄ skit och ha folk som Àr avundsjuka i min omgivning.
 
Vi fÄr inte skaffa ny bil, vi fÄr inte köpa ny sÀng, vi fÄr inte köpa klÀder, osv pga avundsjuka mÀnniskor!
usch sĂ€ger jag bara, men som jag blir bara starkare o starkare ihop med min familj. ❀ (Oscar & Zeke) 
Och jag har en förÀlder som alltid alltid stÀllt upp o stÀller upp som aldrig visa avundsjuka m.m. 
 
Bort med det negativ jag har det sÄ förbaskat bra idag, god ekonomi, bra hem, sambo, vÀntar pÄ en valp. 
Jag har det bra idag och det svider ordenligt förlÄt för att jag har fÄtt ett stabilt liv med god ekonomi, körkort, ny bil, sambo, hund (snart förhoppningsvis tvÄ hundar) de svider nog ocksÄ vem vill inte ha rÄd o köpa sig en valp?! 
 
men allt jobb bakom framgÄngarna dÄ sliter sÄ jag var pÄ g in i vÀggen jag sover knappt om nÀtterna har fÄtt sömnproblem och en hel del som ni inte kÀnner till sen gnÀlls de pÄ att jag köper nya skor, ja kor, klÀder, att jag talar om att vi ska till stan i helgen, att Äka till Ullared, m.m. 
 
Det tragiska Àr ju att personen var sjÀlv med till Ullared i november o shoppade sÄ förstÄr inte gnÀllet? Du satt sjÀlv o var glad över resan jag jobbade iallafall ihop min budget jag hade med mig jag fick inte pengarna bara sÄ dÀr för jag har inga förÀldrar som ger mig stora summor pengar för att jag finns!
sĂ„ vem ska var avundsjuk? Jag som ser hur mycket pengar du fĂ„r eller du som ser hur jag & Oscar kĂ€mpar för o dra in de vi drar in.... đŸ€š
 
suck! 
#1 - - Anita:

Skönt! :D

Svar: đŸ’Ș
Erika Pettersson

#2 - - Marianne:

Jag förstÄr inte hur man kan vara avundsjuk pÄ sina barn? Det Àr vÀl en högsta önskan som förÀlder att det ska gÄ bra för ens barn? Att de inte ska bahöva ha det svÄrt i livet...
NÀ detta inlÀgg har jag missat tidigare, men har det sjÀlv jobbigt i perioder och dÄ finns liksom inte energi att hÀnga med och/eller stötta andra sÄ som jag vill...
Kram

Svar: Enligt henne Àr hon inte ett dugg avundsjuk utan glad över hur bra det gÄr för oss.Men jag delar ju inte den uppfattningen eftersom jag mÀrker tydligt ett annat beteede.
Och inte ensam om att mÀrka av de, men vill hon Àndra sitt beteende Àr hon vÀlkommen o kontakta mig.

Men jag har fullt upp med jobb och eget privatliv sÄ hinner inte med allt o alla mÄste prioritera nu sÄ har inte ork lÀgga energi pÄ henne.

FörstÄeligt du ska fokusera pÄ ditt eget :) kram
Erika Pettersson