Snö ❄️⛄️

natt har det minsann snöat dom varnade ju för de igår att det skulle komma en hel del och det kom en hel del. 😓
 
 
Fråga är ju hur länge de får ligga kvar när det är omkring nollan hela tiden och troligtvis blir mildare under dagen.
hade varit lite mysigt med snö två veckor nu tills efter nyår sen kan de försvinna o bli vår tycker jag.
 
Vaknade i morse av mig själv vilket var en jäkla tur för jag hade igår glömt ställa alarm på telefonen 😓
skulle nog lätt kunnat försova mig och de skulle tagit tid o ta sig till jobbet med tanke på hur bilen såg ut med all snö.
 
Aja kom i tid gjorde jag iallafall och arbetar denna vecka enbart dagtid och har inga pass längre än 8 timmar 😁
sedan ledig lördag, söndag & måndag.
men har resurspass torsdag & fredag så får se vart man hamnar då kan bli verkligen vart som helst!
så de blir spännande hoppas jag får bokningar redan idag vart jag ska vara dom två dagarna så man kan planera lite.
 
I övrig händer massor, men ändå ingenting.
Massor i form att folk alltid ska skapa drama & konflikter när det är så onödigt och inte ens behövs, men det är en rutin lagom inför jul varje år samma sak så man har växt upp med detta så man är van på ett sätt.
 
Jag lider inte så mycket av det för jag får iallafall umgås med småttingarna på julafton och med Oscar & Zeke som är de viktigaste för mig.
 
#1 - - Marianne:

Oj, mardröm att glömma klockan och jobbet ringer och väcker. ..haha!
Här spås det plusgrader i slutet på veckan men minus på nätterna så snön ligger nog kvar ett tag....eller blir is kanske.
Jaja...det blir som det blir.
Men så jobbigt med konflikter innan jul handlar det om vem dom ska fira var och med vem? Det är väl det vanligaste att tjafsa om runt jul.
Kram

Svar: Ja 🙈Denna gång vakna jag innan klockan skulle ringa och hann där med i tid o tur var ju de med tanke på hur snötäckt bilen var.
Men oddsen att man vaknar också perfekt.

Det handlar om att vissa personer älskar o skapa drama inför högtider som jul, påsk osv grunden till detta är nog avundsjuka att vi firade jul hos Pappa förra året, i år blir det hos Emma & Björn för tvillingarna ska vara hemma i år och dit är alla välkomna så ingen behöver känna sig utanför dock väljer man att känna sig utanför är det en sak!

Vi kan ju inte göra något åt hur en eller flera andra känner utan enbart säga att alla är välkomna 😊
Men vissa har fastnat i ett tänk dom själva inte tar sig ur.

Detta är inte ovanligt är less på vissa personer alltid samma personer som ska dra igång något 😓
Förstår inte varför faktiskt.
Erika Pettersson