Genomförkyld..

I Tisdags hälsade jag på tvillingarna som tyvärr var genomförkylda och febriga när jag, pappa & zeke kom dit.
Men jag har hittills klarat mig ifrån deras baciller, men denna gång gick det inte.
Redan i Tisdags kväll när jag landade hemma började de på mig hosta, genomförkyld, orkeslös, men feberfri så bestämde mig för att ändå köra på veckan ut.

Både Onsdag & Torsdag hade jag 12 timmars pass framför mig, men som ni kanske förstått är jag på ett o samma ställe nu och detta är det lugnaste stället av dom 5 arbetsplatser jag har som jag resursar i mellan så man orkar och klarar ett sånt pass ändå!
Men problemet vart bara att i Onsdag bad dom om o förflytta mig och jag sa då att okej idag ställer jag upp, men bara idag så vid 15.30 blev jag avlöst och drog vidare till nästa arbetsplats o körde 15.45-21.00 inte fullt lika lugn plats, men jag älskar den arbetsplatsen o trivs så bra där så därför kunde jag inte säga nej när det var kaos.

Igår sa jag att nej idag vägrar jag köra 13,5 timme även om det bara är 1,5 timme mer så gör de sån enormt stor skillnad att komma hem 19.40 eller 21.10!
Skönt o ha bil o ca 5 min restid till dom flesta av jobben vissa lite längre bort, men dessa två ligger nära.
Men såklart ringde dom igår och jag sa nej, men det gick ju inte lösa på något sätt och de var bara bita i sura äpplet och åka iväg 15.30 och köra på andra stället 15.45-21.00 igen.

Som jag sa jag trivs, men när kroppen inte mår bra och man dessutom jobbar hos en brukare och utöver de ska åka iväg till två andra under kvällspasset o hjälpa till som en hemtjänst o vara iväg i över 1 timme så de tär på kroppen när man inte mår bra så natten tills idag så blev det ingen sömn och jag mådde skit i morse så även fast det tog i mot och ångesten blev så hög att tårarna rann så fick jag sjukskriva mig!
Både idag och imorgon.


Inte mådde jag bättre varken fysiskt eller psykiskt när chefen smsar och frågar hur man mår om man orkar jobba trots att man inte mår bra? Nej jag orkade inte och det sa jag också.
Hon accepterade o fixade in en kollega som dessutom fick en bra slant för att ställa upp de tycker jag var snällt av våran chef ibland får de kosta för o lösa problemen så är det så jag är glad att Emelie ställde upp trots att hon jobbade redan till 16.00.
Men som sagt hon fick bra betalt för o ställa upp ikväll o de ska hon ha.

Men jag önskar också att det blir en förändring snart ingen mår bra av denna hets och stress jag är fastanställd nu har mitt ställe + några resurspass, men ändå är det jobba extra som gäller.
Och visst de kan man väl absolut göra  som nästa vecka har jag 7.00-15.00 pass och klart man kan jobba några timmar längre än dom tiderna, men när man säger nej betyder det också nej!

Aja jag fick iallafall ett stort tack av bemanningen idag när jag sjukanmälde mig att jag ställde upp onsdag & torsdag kväll de uppskattas! 
Men på era andra vikarier mer så dom får tummen ur och börjar visa att dom vill jobba de finns vikarier där ute som vill ha jobb som tjatar om mer timmar, men när det krisar inte ställer upp.. 
Då lackar  vi övriga ur!