Vill hem! 😓

I torsdags friskanmÀlde jag mig för jag dÄ kÀnde mig okej var pigg kÀnde att nu började rastlösheten komma krypandes visste att det skulle bli kaos om jag inte kunde jobba i helgen.
 
Det Àr ju lite dumt att man ska friskanmÀla sig dagen före man ska jobba alltsÄ torsdag innan 10.30 dÄ jag skulle ha nÀsta arbetspass fredag 15.45.
 
Jag mÄdde inte sÄ bra igÄr kvÀll men tog tabletter för o dÀmpa ev feber mÀrker ju inte sÄ tydligt av de eftersom jag Àter smÀrtstillande som ocksÄ Àr febernedsÀttande.
 
Idag tÀnkte jag sjukskriva mig pÄ morgonen, men försov mig o kunde jag kan inte ringa 7.30 o man börjar 8.30 sÄ jag tÀnkte jag kör o testar i vÀrsta fall sÄ fÄr jag vÀl gÄ hem o avbryta.
 
KÀnde nÀstan direkt efter morgonens första bestyr att jag orkar inte svetten bara rann kroppen svek en ingen styrka eller ork!
Men efter flera samtal med bemanningen sÄ slutade de i att jag inte fick gÄ hem sÄ jag mÄste köra mina 13 timmar idag, imorgon 8.30-15.45 sÄ dÄ löser dom de ifrÄn 15.30-21.30 skönt!!
 
och mĂ„ndag i stĂ€llet för 9-21 sĂ„ kör jag 15-21 sĂ„ lite skillnad iallafall 👍
Tisdag kör jag 9-14.30 sen ledig en dag sÄ hoppas 1.5 dag dÀr rÀcker för o ÄterhÀmta mig sÄ jag sen kan köra torsdag till lördag. 
 
Har fÄtt höra att de var dumt o friskanmÀla mig visst ja vafan jag Ängrar mig, men ni förstÄr inte hur hög Ängestet Àr nÀr man blir sjuk o man vet att man sÀtter kollegorna i skiten det Àr en ensam ordinarie + jag kvar för i fredags gick andra ordinarie pÄ semester igen.
och jag visste att hon som Àr tillbaka o jobba igen hade fullt upp denna helg med annat hon ville göra.
 
Men igÄr + idag och halva dagen imorgon kör jag.
Jag tycker detta Àr lÄngt ifrÄn okej Àr man sjuk ska man ha rÀtten o fÄ gÄ hem men detta Àr nÄgot chefen borde förutsett skulle ske för vi Àr flera som klagat över schemat o klagat över att de Àr för tuffa scheman jag har ett helvetes schema!!
 
 
Usch Àr förbannad, ledsen & besviken men Àr glad o tacksam över att bemanningen faktiskt gjorde vad dom kunde och de Àr ju inte bara deras fel att denna sommar Àr Ät helvete rent utsagt! 
Har tappat gnistan helt för att jobba de kĂ€nns inte alls roligt lĂ€ngre 😱
Man fÄr ingen uppskattning man ska jobba ihjÀl sig för en skit dÄlig lön.... 
#1 - - marianne:

Ibland undrar man ju....jobbar du inte med gamla? Eller har jag missuppfattat det? Jag tÀnker lite att de brukar ha sÀmre motstÄndskraft och inte borde behöva trÀffa nÄgon som Àr genomförkyld, det kan ju bli komplikationer. Sen gnÀlls det mycket över folk som jobbar nÀr de Àr sjuka och smittar ner sina kolleger....ja, bara mina tankar.
Tur du inte brutit benet eller nÄt, med tanke pÄ att du mÄste stanna kvar pÄ jobbet ;)
Krya pÄ dej

Svar: Jo jag jobbar med Àldre personer!HÀr pratas det aldrig om oj du kan smitta nÄgon nej nej jobba pÄ o kör pÄ.
Jobba nÀr du Àr sjuk vad kan hÀnda?

Eller hur eller om jag fÄtt magsjuka dÄ?
Men vi visste ju att detta skulle ske av fyra ordinarie Àr tre pÄ semester.
Bra jobbat chefen!

Andra vikarien vi har Àr ivÀg pÄ semester o tredje som gÄtt in lite nu Àr sjuk!
SÄ jÀkla less pÄ allt visst jag skulle aldrig friskanmÀlt mig i torsdags men dÄ mÄdde jag förvisso bra men hade inte anstrÀngt mig sÄ mycket.
PÄ jobbet blev jag vÀl mer anstrÀngt och insÄg att shit detta gÄr inte.

Kag tog mig igenom 13 timmar men kan inte sova nu i natt pga förbaskad hosta!
Blir inte mĂ„nga timmars sömn innan man mĂ„ste jobba igen 8.30-15.45 😏😓
Erika Pettersson

#2 - - marianne:

Ärligt talat sĂ„ tycker jag inte det Ă€r ditt ansvar att stĂ€llet ska fungera, jag tycker du ska vara hemma till du Ă€r frisk. Till att börja med sĂ„ kan detbli komplikationer för dej, att anstrĂ€nga sej med feber Ă€r INTE bra, hjĂ€rtmuskelinflammation....lunginflammation....vĂ€rken i kroppen blir olidlig....vad sĂ€gs? Sen tar det mycket lĂ€ngre tid innan du blir frisk, du vill inte gĂ„ och vara hĂ€ngig lĂ€ngre Ă€n nödvĂ€ndigt....
Det Àr cheferna som har ansvaret, det Àr INTE din sak att reda upp det om du Àr sjuk....Àven om jag förstÄr att du har hög arbetsmoral, men det Àr sÄna som vi som utvecklar fibromyalgi, och det Àr f-n inte att leka med....
FörlÄt om jag brÄkar pÄ dej, men jag blir orolig nÀr du inte tar hand om dej sjÀlv i första hand, Àr man sjuk sÄ Àr man!
Kram

Svar: Det Ă€r lugnt jag förstĂ„r din reaktion jag vill inget hellre Ă€n att vara hemma. 😓Men eftersom jag var pĂ„ jobbet i Lördags o dĂ„ kunde dom inte skicka hem mig hade jag varit hemma nĂ€r jag ringde hade dom kanske löst de frĂ„gan Ă€r hur!

Men bÄda cheferna var pÄ semester hela förra veckan och idag Àr ena tillbaka och inte ett ljud har jag hört idag för de borde framkommit hur helgen varit.

Men dom har dragit ner mina timmar igÄr & idag sÄ slutade 15.45 igÄr och idsg kör jah 15-21 o kvÀllarna Àr lugna sÄ dÄ anstrÀnger man sig inte sÄ mycket som tur Àr.

Jag Àr jÀtte frustrerad o har pratat mer vÄrdcentralen ocksÄ men dom idioterna ville inte lÄta en lÀkare titta pÄ mig för jag har inte varit sjuk sÄ lÀnge.
FÄr damp pÄ alla men har ingen feber iallafall Àr allmÀnt utmattad, trött & hÀngig.
Orkeslös sÄ orkar knappt gÄ promenad med Zeke i lugn takt.

Men frÄn o med onsdag Àr en till ordinarie tillbaka sÄ ja dÄ sÄ kanske de blir lugnare.
Erika Pettersson