Tappade gnistan

På Fredag så är det min sista dag sen går jag över till timanställd igen och de ska bli både skönt & tråkigt.
Jag vet inte om jag överreagerade idag och jag vet inte om jag ens borde skriva detta, men eftersom jag inte nämner några namn så.
 
Detta är min dagsbok ibland behöver man skriva av sig.
I morse var jag tillbaka på jobbet jag jobbade igår också, men ryckte in extra då på en annan arbetsplats.
 
Idag läste jag smset ifrån chefen då det är personalmöte imorgon första efter sommaren och förvisso kunde inte chefen närvara hela mötet utan skulle dyka upp en kortstund.
 
Men iallafall en ordinarie frågade förra veckan nör hon stötte på chefen om Ska Erika följa med på mötet eftersom hon jobbat mest i sommar och jag vill ha henne med, chefen skulle återkomma!
 
i morse fick jag veta att vi tar inte med vikarier på möten dom är inte med annars känslan när jag läste var:
Jag har jobbat på två vikariat här kort historia nu började där i mars i april tror jag de var hade jag mitt första vikariat, i maj mitt andra, och har kört där sen april-augusti nästan inte jobbat någon annan stannas hade 5 dagar paus mellan sjukvik + sommarvik så kollade igenom har alltså jobbat där regelbundet varje månad sen april!
 
Jag har jobbat 100% i sommar har jobbat mest av alla.
Mycket har hänt och mycket behöver tas upp med chefen jag har saker jag ville prata om dels om arbetsplatsen saker som hänt där, men annat också!
 
Men chefen sa nej för jag är en vikarie som bara varit där april-augusti regelbundet och kört 100% i två månader jobbat arslet av mig osv osv...
 
Jag kände bara jag är en enkel jäkla vikarie som har tusen frågor om denna arbetsplats om frågetecken osv!
jag ville ventilera o berätta hur jag upplevt sommaren och vi har fått mejl där vi ska svara anonymt på frågor o berätta om våran sommar men hallå anonymt.
 
Jag lackade ur jag behöver inte vara med på möten men så vi vikarier blir behandlade är fel.
 
För ett tag sedan fick alla ordinarie hämta ut arbetskläder, medans vi vikarier får använda våra egna betalade kläder på jobbet! 
Vi får inga arbetskläder medans ordinarie fick. 😠
Varför ska jag slita på min vardagskläder för?
 
Dom pengar vi får in behövs till räkningar, mat, hyra osv.
Jag ringde bemanningen och avbokade mina arbetspass nästa vecka för jag kände bara nu ska jag vara LEDIG! 
Dom får lösa de, har schema tills fredag sedan är de bokningar men dom tre jag hade är avbokade jag ska vara ledig o bara bry mig om mig själv, Zeke & oscar.❤️
 
För vem ringer oss o frågar hur vi mår?
Hur sommaren varit?
det är inte första gången jag känner att vi är bara vikarier vi skiter i detta!
 
i vintras ville inte chefen lyssna på mig gällande ett bråk som hände mellan mig & en jobbar kompis som löste sig o idag funkar de kanon vi jobbar inte ihop knappt längre men dom gånger vi möts går de kanon.
 
men jag har ingen utöver arbetskollegor & Oscar o prata med. 😞
#1 - - Marianne:

Om du är med i facket kan du "prata av dej" där, och de kan ge dej bra råd också, dessutom kan du låta chefen veta att du gjort det....sånt kan räcka

Svar: Jag fick prata av mig med bemanningen + gruppen nu i veckan så det kändes bra.Tur man har en så bra grupp att vara i som lyssnar, förstår osv. 😊

Erika Pettersson