Min nya utrustning

Lite nyfikna blev i när jag skrev inlägget om att ett paket är på g till mig. 😋
I detta paket fanns nämligen ett nytt paket med en ny utrustning nämligen en ny nikon systemkamera med HD kvalité på bilder & HD inspelning. 
 
Har världens bästa sambo utom honom o hans tjatande hade jag inte tillåtit att vi köper den snål som jag blir när de kommer till dyra saker men här är han min nya nikon kamera några år nyare än den gamla ganska rejält med fler megapixlar osv osv! 
Med kom också ett till mindre telezoom objektiv av märket nikon utöver de som medföljde kameran sedan har jag flyttat med mitt gamla sigma mega stora telezoom objektiv över också.
 
Nu är den gamla kameran nerpackad i lilla kamera väskan och ska behållas tills vidare flera som frågat om o få köpa eller ja två ialalfall, men tanken är att spara den som reserv kamera då jag inte är i behov av att sälja den. 🙂
Plus att familjen kan låna den då. 
 
Nya/gamla utrustning enbart de stora till höger sigma som är gammalt.
 
Fotade lite ny ikväll har kört på dom inställningar som var på ifrån start men i morgon när batteriet är fulladdat ska jag läsa på o ändra inställningar här är två bilder ifrån första fotograferingen. 
 
Som sagt de behövs tränas lite på denna nya och lära sig den men rätt nöjd ändå. 🙂😘