Sönder stressad!

Idag har varit en sån sjukt tuff dag har varit helt sönder stressad och all press fyfan! 
 
Jobb 7.00-12.30 på ena stället.
Sen fick jag sms om jag kan rycka in på andra stället 15.30-19.45 idag! 
Hade egentligen annat planerat då pappa fyller år imorgon, men fick lägga allt åt sidan.
 
Efter jobbet runt lunch blev det hem lämna cyklen gå med Zeke till brorsans jobb och hämta bilen som inte ville funka som normalt så blev jätte orolig och fundersam pappa fick komma och hjälpa mig.
Det är ju tur brorsan ska reparera den nu inom några veckor hoppas då verkligen han fixar dessa fel!
Kom hem med bilen iallafall käkade och vila en timme sen cykla till nästa jobb.
Bilen fick stå då det tar längre tid med bilen till jobbet än att cykla dessutom sparar man på miljön igenom o cykla de korta sträckorna tog mig 5 min till jobbet hade tagit 10 eller mer med bil för man får åka runt allt. :Å
 
Aja jobbar 1 timme och 20 minuter till sen möta lillsyrran som är hos mig ikväll o är hundvakt så ska vi handla lite och köpa pizza till kvällen för jag hann inte planera mat och orkar inte heller.
 
All stress o press jag känt idag fick mig bryta ihop.
Jag ogillar dessa delade pass och när jag har annat o göra så blir det sjukt stressigt o ha 2 timmar o 15 min på sig ifrån att man kommer hem till man ska iväg. 
Dessutom känna pressen på sig ifrån omgivningen att jag inte kan tacka nej till jobb för familjen anser att - jobba när du får jobb vila kan du göra när du är ledig! 
Jo men när blir jag ledig då om jag ska ta alla jobb? 
 
Visst jag fick en underbar lön denna månad vilket motiverar en att fortsätta jobba som en jävla gris. 
men har man ett jobb på 5.5 timme kan de inte räcka måste man rycka in ca 4 timmar till? Jo visst jag tjänar bra på de men man ska orka också.
För min del hade jag klarat mig utan 4 timmar extra men aja nu jobbar jag och vid 20.15-20.30 sitter jag hemma med Zeke, katterna o syrran o äter god pizza o varvar ner. 
#1 - - Marianne :

Jag kan hålla med familjen, jobba när du blir erbjuden, det är slitigt och stressigt att hoppa in på kort varsel, men när man inte har fast jobb får man passa på....

Svar: Grejen är den att jag sällan tackar nej till jobbet vilket alla vet jag är den som tar o tar.Även min arbetskamrater har fått säga åt mig att nu måste du vila o tacka nej.
Har jobbat något frukansvärt sedan jag slutade på trafikskolan enda gånger jag valt o ta ledigt var vid proven uppskrivning o uppkörning.

Men nu har jag varit ledig över helgen och de har varit skönt.
Har varit tvungen o göra lite annat.
Erika Pettersson

#2 - - marianne:

Det är en konst att säga nej och det måste du träna på

Svar: sant och jag måste verkligen jobba på de :/
Erika Pettersson