Blogga?

Nej varför då ? ;) 
Min lust att blogga har inte riktigt funnits nu på några dagar.
Känns som hela livet går på högvarv just nu och det tar så mycket på krafterna.

Djuren är mitt allt och när saker stör dom stör de mig x 10.
Raski har vilat nu i en vecka p.g.a. ömhet i ländryggen jag misstänker att hon sträckt sig.
På Torsdag kommer Yvonne ut och kikar på de jag hoppas ju som vanligt att hon kan rätta till problemet så Raski får sättas igång igen.

Zeke har en mjölktand dom vägrar släppa.
Var till veterinären igår för vad jag trodde skulle bli ett enkelt ingrepp och sen är det över och jag några timmar senare får hämta min bäbis, några timmar senare ja får jag samtalet man inte vill få.
Tanden gick inte ta bort då Zeke under narkosen fått kramper och dom bedömde att det var för riskabelt att söva han igen då han reagerade så starkt på narkosen så nytt veterinär besök väntas om två veckor.
Otäckt som tusan och jag måste åka till en större djurklinik där som får sätta in mer folk och allt blir betydligt större än de kunde varit.

Han är också lite halt på höger fram till och från.
Ska prata med veterinären om detta se om vi även ska kolla upp hältan.
Han trampade till på en boll i Fredags när vi lekte o blev då halt, men efter en halv minut både sprang han o lekte, men var försiktigare.

Nu visar han ingen hälta vid promenader, lek inne, lek ute först efter en stund kom hältan idag.
Kom igen några sekunder sen gick han travade på som ingenting hänt lite röd i trampdynorna på båda fram rödare än bak så frågan är om han är irriterad i hudet o där av ibland haltar.

Klämt o känt han hoppar upp o ner ifrånn sängen, soffan och visar ingenting då.
Men klart oroar de mig att han då o då inte ens varje dag är lite halt inbillar mig att han går konstigt på höger fram, men han var ju hos veterinären igår och hon sa ingenting dock har dom ju satt in en grej i höger fram och rakat de benet så kanske därför han reagerade idag.

Lite ansträngt upp för tramprona är han vissa gånger varje dag, nerför går bra
Men ska ändå ringa till veterinären igen imorgon för o prata om denna tand så ska se om dom kan kika på de då också.

För övrigt så händer inte mycket.
Oroar mig för djuren mår dåligt p.g.a. att allt händer dom just nu.

Jobben rullar in livet som vikarie är underbart när väl jobben rullar in.
När det inte rullar in är det mindre kul, men närmar mig 2åring i år och hoppas ju på mer jobb nu efter möte med chefen testar redan imorgon ett nytt ställe funkar de så hoppas jag på o få in en fot där.
Men skriver inlägg om jobb en annan dag för nu orkar jag inte mera. ;)

Natti.