Fyndat bett^^

I vecka nu så fyndade jag två nya bett åt räkan. :)
Ett baby pelham i gummi samt ett rakt Kimblewickbett.
 
Nästa vecka blir det att testa båda betten vid ridning.
Fille har ju testat pelhambettet på henne i helgen och de gick tydligen riktigt bra.
Så kör på de ett tag och sen testar vi Kimblewickbettet.
 
Ni som rider på Kimblewickbett rider ni med delta på de?
Har sett att en del gör de dom som inte gör de har tygel mesta dels i hålet längst ner (skarpaste) stället va? 
 
På pelham bettet kör jag deltor såklart :)
Dock tveksam hur jag ska göra på Kimblewickbett.
Sista jag red en fjording på sånt satt tygeln i hålet längst ner. 
 
Zeke var snäll o vaktade ena bettet när de kom hem. ;)
Han är så duktig så, tycker han. ;D
#1 - - Cecilia:

Inga deltor på kiblewickbettet utan börja med översta hålet och behöver du sedan mer styrka så flyttar du ner ett hål. För mig brukar det räcka med det övre hålet.
På pelhamet skulle du även kunna testa med två tyglar om hon bara blir stark i vissa lägen. Då behöver du bara använda hävstången när den verkligen behövs.
Lycka till!

Svar: tack för svaret :)
Erika Pettersson

#2 - - Emma:

Gud vad charmigt :D

Kram

Svar: Han har sina idéer ;)
Erika Pettersson