Fille & Raski

Felicia även kallad Fille har ridit Raski åt mig idag,så snällt när en annan sitter fast på jobbet i 12 timmar. :P
Men det ju värt att jobba också även om jag saknar stallet enormt mycket nu.
 
Fille tog ett pass på ridbanan.
Jag hämtade ju ett baby pelham i veckan så de hann jag få ut till stallet i Onsdags så Fille fick testa de idag då hon är van ryttare (mer om henne länge ner)
 
Så här skrev fille till mig efter hon ridit:
Hom har ridit raski innan både på ridbanan och skogen.
 
Hon funkade super på bettet. Varken tung eller stark med lätt hand o små hjälper så var hon superfin! MEN hon måste jobbas i sidorna. Superstel o drar åt alla håll o kanter när man rider. Lyssnade inte alls nått på ytterskänkel trots långa sporrar. Försökte lösgöra henne så gott jag kunde o kände ändå att hon avslutade passet väldigt fint! Rider gärna när du är med nångång så ska jag visa lite vad jag menar. 😊
 
Hon orkar ju inte riktigt jobba i form på volt så hon smiter undan genom o förflytta sig utåt o då så lyssnar hon inte alls på skänklar 😞
 
Jag försökte jobba henne mycke i sidled o hon va inte glad på men släppte tillslut! Verkligen jättebra på bettet en helt annan häst än den jag red sist. Hon jobbade väldigt lågt med huvudet. ☺
 
Jag är jättetacksam att Fille rider henne då o då.
Hon är otrolig duktig och vi båda står ute i Ramstorp så det är bra att vi delar stall och ibland åker ut gemensamt.
 
Fille (Felicia) är en otroligt duktig ryttare som nu mera se hon sålde sin häst satsar till 100% på att i mot större ponnyer/stor hästar för inridning,tillridning m.m. 
 
Jag har sett henne jobba med hästar hon haft och jag rekommenderar henne om du vet någon som söker hjälp eller går i tankar att lämna iväg sin häst så är Fille väldigt duktig!! 
 
Spana in henne sida egna hemsida http://www.feliciaforsstrom.se/
Där hittar ni info om henne, priser m.m.
 
Fille gillar att klä ut Raski i sina fluff skydd och jag tycker det ser så kul ut på hennes små ben. 😅