Stör mig på^^

Är personer som lägger sig i om Raski.
Man kan komma med tips och råd gärna ha åsikter om mina djur Varsågod ha det men jag är nog dom som känner dom bäst samt ska uppfostra dom eller?
 
Saker jag ogillar/får riktigt rycket på är när vissa..
• tillrättavisar min häst när hon gör fel i stallgången fast att jag är bredvid eller precis sekunden innan sagt till henne och fortsätter.
Jag säger till min häst om jag är i närheten punkt slut när jag är på plats är det jag som är huvudpersonen för henne jag är hennes ägare jag vill kanske säga åt henne på mitt sätt.
 
• Säger saker om min häst som inte stämmer.
Jag om någon ser skillnad på en låsning/hälta på henne under dessa 6 år vet jag om de är en hälta eller låsning nu fick jag för vilken gång i ordning det är rätt hon var inte halt hon hade en låsning.
 
• Jag vet hur hon är i ridningen jag har nämligen ridit in henne. ;)
Och jag är den som bäst kan beskriva henne ingen annan jag kan berätta hur hon varit och hur hon blivit.
 
• Jag har även info om hennes ras och rasen ursprung eftersom jag både haft kontakt med tre uppfödare bland annat dom jag köpte henne av och två till.
 
• Jag vet vad hon är lämplig för och vad för ryttare hon behöver jag tror mer på liten vuxen ryttare och de står jag för än för mindre 10-16 år då man i den ålder dock inte alla så drar inte alla över en kant men man vill tävla, träna osv man kanske inte vill lägga tiden 1-2 år på att utbilda henne /utvecklas.
Jag kommer inte sälja henne till 3n ren tävlings ryttare punkt slut.
 
• Jag bestämmer vilka som rider min häst.
Vill man rida henne frågar man o får se vad svaret blir.
Hon är min o jag kommer inte säga ja till att andra än min stall vänner rider henne när jag inte har tid.
Nu har jag fått nog av o bli överkörd för mig kör man inte över och framför allt man lägger sig inte i mina djur.
 
Man kan ge tips men jag brukar fråga när jag undrar något eller är osäker på något så kan behöver inte överösa mig med saker.
 
Jag har faktiskt ridit i 15 år och har en del i bagaget.
Att jag idag backar ut en del i från ridning m.m. har med min fot skada att göra.
 
Aja stör mig bara på detta orkar liksom inte med allt vill njuta av min tid med raski inte känna irritation över alla allt detta. :)
#1 - - marianne:

Jag förstår hur ilsken och irriterad du är, men försök att stå över dessa människor, lägg ingen energi på det dom säger, oftast är sånt avundsjuka.
Jag sa ifrån till en som tillrättavisade Ava med en smäll på mulen, då gick hon till sin mamma och sa att jag lät Ava göra som hon ville, att jag inte brydde mej om att hon var olydig.....ok...om hon nu tyckte det så fick hon väl tycka det...mamman visste dessutom att det inte alls var så, utan att jag inte ville vifta och göra Ava rädd för händer. Jag har hört mycket om hur många fel jag gjort med Ava, att hon inte kommer att bli någon bra häst...men vem f-n har med det att göra? Och har hon inte blivit en bra häst?

Nä strunta i vad de andra säger....sätt näsan i vädret och stäng öronen...
kram

Svar: Jo bara så jobbigt när man upprepade gånger markerat -min häst jag bestämmer. När personen inte ens ridit eller skulle ens våga rida henne o ändå uttrycker saker då blir jag så trött sitt upp själv då liksom ;)

Men försöker stänga av men nu har det gått över gränsen. :)
Erika Pettersson