Att våga lita?

Jag har jätte svårt att lita på människor och det är inte lätt alltså.
Man vill så gärna tro väl om alla, men tyvärr kan man inte de och hur ska man veta vilka som verkligen är vettiga?

Jag fick ett telefon samtal igår av en person som är jättejätte! intresserad av Raski.
Dom vill ta henne på foder och kan ta i mot henne vilket dag som helst, tjoho här går det fort i svängarna minsann.
Dom bor dryg 5 mil ifrån Finspång ännu kortare ifrån Linköping så alltså inom hälsa på avstånd utan problem.
Är jag dessutom hos Daniel så blir det ännu närmre och vi tre kan åka dit o hälsa på dom helger jag är där.
Dom är intresserade av senare köp, men chansa igen att läma på foder för senare köp.
Jag vill verkligen inte få hem en förstörd ponny.

Har kollat upp namnet i den mån jag kan och hittills verkar de personen sagt stämma.
Eftersom personen driver en kennel så är det rätt enkelt att kolla upp om hon är en seriös person eller ej.
Har man kennel o föder upp hundar så har man också x antal köpare  sen hund & häst är inte helt samma sak, men det handlar fortfarande om djur och dess ansvar kring djur.

Inget har hittills verkat tokigt/negativt.
Det som får mig att dra mig tillbaka lite är ju att dom vill gärna ha hem henne nu helst idag. ;)
Nae, men det är en 11årig tjej som i så fall ska rida, träna henne m.m. och 11 år då är man inte varken så gammal eller så stor kanske och Raski kräver så mycket av sin ryttare.
Klarar en 11åring detta? nu kanske man inte ska stirra sig blind på enbart åldern har sett unga personer som är otroligt duktiga i den ålder och rider stora C-ponnyer otroligt bra så visst finns det 11 åringar som är grymma i sadeln.

Denna person önskar att få ha Raski på foder till november-december för senare köp.
För mig är det positivt & negativt det är några månader och skulle de skita sig kommer hon hem i december ca säger vi mitt i vintern, yeah. :/ not!

Dom är 100% klara med att dom står för alla kostnader det var ingen tveksamhet där.
Men ja detta är minsann inte lätt alltså dom bor ju nära så kontrollen kan jag behålla och hälsa på henne i princip varannan helg för det är varannan helg jag är hos Daniel och han följer nog gärna med o hälsar på för min skull. :)

Men skiter de sig ska hon hem på nytt, stallplatsen bör finnas kvar.
Jennie verkar gå med på o hålla platsen åt Raski tills dess att hon är såld så är hon ute på foder tills december så släpper inte Jennie boxen förens hon är såld o allt är klart så platsen ska finnas kvar.
Vi har ju x antal boxar så det finns alltid någon ledig och dom tar inte in nya hyresgäster just nu iallafall.

Valet är svårt kan alltså få en fodervärd som tar prinsessan redan nästa vecka.
Jag levererar henne dit, men jag vet inte en del av mig säger nej en del säger ja.
Några säger nej, några säger ja när jag pratar med andra om detta.
Känns det inte bra har jag möjlighet o bryta allt o ta hem henne igen, men jag ska invänta referenser och sedan efter de känna efter.
Bråttom har jag egentligen inte så is i magen, tålamod och bara invänta.

Suck vad allt ska vara så svårt och jobbigt! :/
Mycket tankar. 
 
#1 - - marianne:

Det där lät riktigt jobbigt...men lyssna på magkänslan, jag kan tänka som du...varför har som så bråttom? Har dom verkligen tänkt igenom att dom vill ha just Raski? Har dom provridit? angående åldern på ryttaren så kan det vara hur om helst...jag såg en bild i dag på vår ET´s 3 1/2 åriga dotter som red en häst i Magnus storlek...inga problem, den hästen är extremt snäll...men jag menar att en drygt tre-årig ryttare på en stor häst...hur rider hon när hon är 11? så åldern behöver inte vara något hinder.

Angående stallplatsen, får du ha den kvar utan att betala? DET var snällt :)

Men som sagt....lyssna på din magkänsla

Svar: Blev ingenting med dessa människor efter referenser backade jag inte för att de hade dåligt rykte tvärtom men hon 11 åringen var för orutinerad för att klara Raski.
Erika Pettersson